arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
امام جمعه موقت تهران:

ولیعهد جدید عربستان گفته جنگ را به ایران می‌کشانیم، بچه‌تر از این هستید

خطیب نماز جمعه تهران گرفت که ولیعهد جدید عربستان گفته جنگ را به ایران می‌کشانیم، بچه‌تر از این هستید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب نماز جمعه تهران گرفت که ولیعهد جدید عربستان گفته جنگ را به ایران می‌کشانیم، بچه‌تر از این هستید.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته(جمعه 2 تیر) با اشاره به راهپیمایی روز قدس، گفت: با راهپیمایی شکوهمندتان به اسلام عزت بخشیدید. این حضور یک جسم و یک روح دارد. جسم آن همین حضور در راهپیمایی بود که در سراسر کشور فریاد مرگ بر امریکا و اسرائیل طنین‌انداز شد.

خاتمی با بیان اینکه روح این راهپیمایی سه عنصر اساسی دارد، گفت: عنصر اساسی اول این است که جهان اسلام یکپارچه است. اسلام یک روح است که در بدن بیش از یک میلیارد مسلمان وجود دارد و این یک حقیقت قرانی است. ما امت واحده هستیم و نمی توانیم ببینیم در گوشه‌ای سرزمینی را به غارت ببرند و واکنشی نداشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: عنصر دوم نفرت از استکبار است. فرهنگ نفرت از استکبار یک عنصر سیاسی تنها نیست و یک عنصر قرانی است و در قران 8 بار سخن از طاغوت آمده یعنی کسی که از حد خودش سرکشی می‌کند. امروز استکبار جهانی از مصادیق طاغوت است. مبارزه با طاغوت یعنی مرگ بر آمریکا و نفرت از طاغوت یعنی مرگ بر اسرائیل.

وی افزود: در جای جای جهان اسلام جای پنجه‌های خونین استکبار است و این راهپیمایی تجلی نفرت از استکبار بود. عنصر سوم فرهنگ طلم‌ستیری تعبیه شده در مکتب ماست. باید از مطلوم حتی نامسلمان نیز حمایت کرد.

خاتمی با بیان اینکه متأسفانه اذناب آمریکا خودشان را به این رژیم انسان ستیز متوسل کردند، گفت: ولیعهد جدید دولت جلاد عربستان که یک جوان نپخته تازه به دوران رسیده است گفته با تهران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ را به تهران می‌کشانیم! شما بچه‌تر از این هستید که عرضه این کار را داشته باشید.

خطب نماز جمعه تهران گفت: صدام که شما تا آخر از او حمایت کردید نتوانست غلطی کند و شما بسیار ضعیف تر از این هستید که به حساب بیایید. مرگ بر آمریکای امروز مترادف با مرگ بر آل سعود است.

نظرات بینندگان