arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

رئیس جمهور: روز قدس مردم ایران می گویند قاطعانه مسیر انتخاب شده را ادامه خواهند داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری روز قدس امسال را دارای شرایطی همچون حضور تروریست ها و طرح سنای آمریکا علیه ایران دانست و گفت: در راهپیمایی امروز، ملت ایران می گویند مسیری که انتخاب کرده اند را قاطعانه ادامه می دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز جمعه در حاشیه حضور در راهپیمایی باشکوه روز قدس در جمع خبرنگاران با تشکر از ملت بزرگ ایران که هرساله پرشورتر از سال های قبل در روز قدس حضور می یابند، گفت: پیام روز قدس پیام تنفر از رژیم غاصب و اشغالگر و حمایت از ملت مظلوم و فرهنگی بزرگ فلسطین است؛ ملت مظلومی که 70 مورد ظلم و ستم قرار گرفته است .

وی ادامه داد: امسال روز قدس حساب دیگری دارد هم به خاطر حضور تررویست ها در منطقه که مورد حمایت اسرائیل هستند و مردم قاطعانه می خواهند که تروریست ها را از منطقه برانند و مساله دیگر ، آمریکاست که همواره به فکر تجاوز به حقوق مردم بوده است.

رئیس جمهوری اظهار کرد: امسال طرح هایی که در سنا و نمایندگان آمریکا علیه ملت ایران داده شد، ملت قاطعانه در این راهپیمایی می خواهند به آمریکا بگویند که پاسخ قاطعانه آنان را جمهوری اسلامی ایران، به آمریکا خواهد داد و مسیری که انتخاب کرده اند ادامه می دهند.

امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان 'روز جهانی قدس' نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می رود و هیچ فردی نمی تواند از آن ذره ای چشم پوشی کند.

امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

مقام معظم رهبری نیز در خصوص روز جهانی قدس فرمودند که 'روز جهانی قدس مظهر اراده عمومی ملت های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است.'
 
نظرات بینندگان