arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

کردستان عراق: اتهام استقرار آواره ها در نزدیکی مناطق درگیری با داعش صحت ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان دیدبان حقوق بشر بار دیگر دولت اقلیم کردستان عراق را متهم به استقرار آواره ها در نزدیکی مناطق درگیری با داعش کرده و دولت اقلیم نیز این اتهام را رد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، سازمان دیده بان حقوق بشر دولت اقلیم را متهم کرده است که این دولت برای چندین ماه آواره ها را مجبور کرده است در مناطق نزدیک به درگیری ها منتظر صدور مجوز برای اسکان در اردوگاه های مختص آواره ها بمانند.
 
دولت اقلیم کردستان عراق نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای این اتهامات را به شدت تکذیب کرد و اعلام کرد که این اتهامات تنها با مقاصد سیاسی و تخریب وجه دولت اقلیم کردستان عراق منتشر شده است.
 
«دیندار زیباری» رئیس کمیسیون پاسخگویی به گزارش های بین المللی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: دولت اقلیم کردستان عراق این اتهامات را تکذیب می کند چرا که تمام ارگان های نظامی و غیرنظامی ما به استقرار آواره ها کمک کردند.
 
وی افزود: بله، تدابیر شدید امنیتی در استقرار آواره ها مدنظر بوده است اما این تدابیر هم با نظارت سازمان های بین المللی و سازمان ملل بوده است.
 
دیندار زیباری در ادامه گفت: آواره ها وقتی به نخستین ایست و بازرسی می رسند، تحت کنترل بهداشتی قرار می گیرند و سپس با اتومبیل به اردوگاه ها منتقل می شوند و دلیلی برای نگهداشتن آواره ها در نقاط ایست و بازرسی وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد که سازمان دیده بان حقوق بشر برای چندمین بار است اتهامات خود را علیه دولت اقلیم منتشر می کند و این اقدام نیز با مقاصد سیاسی و به منظور تخریب وجه دولت اقلیم کردستان عراق صورت می گیرد.
 
این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر دولت اقلیم کردستان عراق را در تازه ترین گزارش خود متهم به نگهداشتن آواره های جنگ موصل در مناطق نزدیک به درگیری ها برای مدتهای مدید کرده و از اقلیم خواست به قوانین حقوق بشر پایبند باشد.
نظرات بینندگان