arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

مشاور لاریجانی: واقعا بین اصولگرایان چهار نفر پیدا نمی‌شوند که وزیر شوند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده سابق مجلس و مشاور رئیس مجلس بر این عقیده است که دولت باید فارغ از جناح بندی های سیاسی،‌وزرایی هماهنگ و با برنامه را برای کابینه آینده انتخاب کند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از نامه نیوز، منصورحقیقت پور درباره نحوه چینش کابینه دولت دوازدهم گفت: رئیس جمهور با توجه به شعارهایی که در انتخابات داده است برای تشکیل کابینه باید به دنبال اصل شایسته سالاری باشد. فارغ از اینکه وزرا از چه جریان و گروهی می‌توانند باشند،‌ اگر شایسته و لایق هستند باید از ظرفیت‌شان استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: درست نیست که در هر دوره‌ای برخی از مدیران لایق کنار گذاشته شوند. در شرایط کنونی باید از همه افراد توانمند در جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده کرد.
 
عضوسابق کمیسیون امنیت ملی،‌ با بیان اینکه کار دولت یک کار دسته جمعی و گروهی است،‌ خاطرنشان کرد: دولت همانند یک تیم فوتبال است،‌ پیروزی دولت را پیروزی وزرا می‌دانیم و خدای نکرده باخت دولت را هم باخت وزرا می‌دانیم. نباید بر روی وزارت‌خانه های خاصی متمرکز شویم،‌ زیرا اگر نمره دولت قبولی باشد نمره سایر وزرا هم یک نمره قبولی خواهد بود.
 
منصور حقیقت پور با بیان اینکه دولت باید برنامه داشته باشد،‌ تصریح کرد: اگر دولت برای 4 سال آینده به طور مثال برنامه اقتصادی دارد،‌ باید یک تیم هماهنگ اقتصادی را بر سرکار بگذارد که یک سناریو را با هم تمرین کرده باشند و آن را در دولت اجرا کنند؛‌ اینگونه نباشد که سه وزیر برای یک موضوع به جان هم بیافتند! مسائلی که باید در اتاق فکرها گفته شود و در دولت اجرا شود را نباید در کف خیابان‌ها مورد بحث قرار داد.
 
وی ادامه داد: دولت باید یک تئوری اقتصادی داشته باشد و تیم هماهنگ او هم این تئوری را مطابق برنامه پیاده کند. باید اعلام کنند که با دلار،‌ تولید، اشتغال، تورم و واردات و صادارت قرار است چه کار کنند!
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت باید از سایر جناح‌های سیاسی در کابینه استفاده کند،‌گفت:‌ چه اشکالی دارد اگر دولت از افرادی با سلیقه متفاوت سیاسی در کابینه خود استفاده کند؟ واقعا در میان اصولگرایان که 10_15 سال این مملکت را اداره کرده اند،‌ 4 وزیر پیدا نمی‌شود که در این مقطع مفید واقع شوند؟ معتقدم باید فارغ از مسائل و علایق سیاسی،‌از افراد مدیر و توانمند در کابینه دوازدهم استفاده شود.
نظرات بینندگان