arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
رویترز:

لایحه تحریم های ایران به مشکل برخورد / آیا جمهوریخواهان به خاطر ترامپ جلوی این لایحه ضدایرانی را می گیرند؟

لایحه سنای امریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه و ایران با مشکلی مواجه شده که می تواند از رای گیری سریع آن در مجلس نمایندگان جلوگیری بعمل آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لایحه تحریم های ایران به مشکل برخورد / آیا جمهوریخواهان به خاطر ترامپ جلوی این لایحه ضدایرانی را می گیرند؟

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ رویترز نوشت:  لایحه سنای امریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه و ایران با مشکلی مواجه شده که می تواند از رای گیری سریع آن در مجلس نمایندگان جلوگیری بعمل آورد.

به گزارش «انتخاب»؛  لایحه «مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران» که شامل تحریم هایی علیه روسیه نیز می شود، هفته ی گذشته با کسب 98 رای موافق و دو رای مخالف، تصویب شد. مصوبه ای در سنا که می تواند مانع از تلاش ترامپ برای برقراری روابط گرم تر با مسکو شود.

با این حال، پیش از اینکه این مصوبه برای ترامپ ارسال شود که در نهایت تبدیل به قانون شود یا وتو گردد، باید از فیلتر مجلس نمایندگان بگذرد. قانونگذاران معتقدند که مصوبه سنا به نوعی تخطی از قانون اساسی به حساب می آید چراکه هر نوع لایحه ای که درامد دولت را افزایش میدهد باید ابتدا در مجلس نمایندگان تصویب بشود.

دموکرات ها معتقدند که جمهوریخواهان در حال سنگ پراکنی در مقابل تصویب این لایحه هستند، چراکه در صدد اعلام وفاداری به ترامپ هستند که دولتش از بسته ی تحریم ها بعنوان بسته ای به شدت محدودیت زا یاد کرده است.

الیوت انگل، یک عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: اسم این ماجرا را هیچ چیز جز تاخیر تاکتیکی نمی توان گذاشت. افکار عمومی نباید بواسطه پروسه های پیچیده درون کنگره فریب بخورد.

در مقابل، جمهوریخواهان تاکید کرده اند که این ماجرا بیشتر مربوط به بحثی فنی و پروسه ای است و ارتباطی به حمایت آن ها از سیاست های ترامپ ندارد.

جمهوریخواهان با 52 کرسی در سنا و همچنین 238 کرسی در مقابل 193 کرسی دموکرات، در مجلس نمایندگان، اکثریت را در اختیار دارند.

با این حال، نمی توان پیش بینی کرد که مجلس نمایندگان به این مصوبه رای می دهد یا نه.

نظرات بینندگان