arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

جدیدی خطاب به شهردار تهران: در مورد 2 هزار میلیارد تومان بذل و بخشش و املاک نجومی پاسخگو باش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه شورا محمدباقر قالیباف را مخاطب قرار داد و با بیان اینکه انگ هایی مانند بذل و بخشش 2 هزار میلیارد تومانی و املاک نجومی به تو نسبت دادند، گفت: چرا در این زمینه ها پاسخگو نیستی و گزارشی ارائه نمی کنی؟
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، این عضو شورای شهر در نشست سیصد و پنجاه و چهارم همچنین اظهار کرد که آیا از نگاه شهردار تهران ارائه گزارش استخدام ها که هفته گذشته توسط هاشمی تشکری ارائه کرد از گزارش این مواردی که برشمرده شد، مهم تر است؟
جدیدی گفت: مدتهاست که از اداره املاک تهران در نامه ای خواسته ام که فهرست املاکی را که شهرداری چه بصورت مستقیم یا اجاره ای و بهره برداری و... واگذار کرده را ارائه کند اما نه تنها جواب نامه ام را نداده اند بلکه پاسخ تلفنم را هم نمی دهند.
 
وی ادامه داد: این وضعیت باعث شد که در نامه ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار تعیین تکلیف املاک واگذار شده شوم زیرا من مدافع حق و حقوق مردم هستم.
وی البته در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب ذیحسابان شهرداری تهران از سوی اعضای شورای شهر در جلسه غیرعلنی همین هفته را زیر سئوال برد و گفت: نامه ای به فرماندار تهران نوشته ام و خواهان لغو این مصوبه در مورد انتخاب ذیحسابان شهرداری شدم تا با بررسی رزومه افراد و اصل مصوبه بتوانیم دقت بیشتری در انتخاب این افراد داشته باشیم.
جدیدی گفت: اعضای شورای شهر تهران بهتر است در این روزهای آخر فعالیت شورا برای آمرزش هم که شده، لوایح را با دقت بیشتری به صحتن شورا بیاورند و مانند لایحه اخیر برای انتخاب ذی حسابان اقدام نکنند.
 
وی گفت: برای ذیحسابان بر اساس قانون باید افرادی که دارای کارشناسی ارشد هستند دست کم دارای پنج سال سابقه کار و تحصیلکرده در یکی از رشته های مرتبط با امور اقتصادی باشند و افرادی هم که مدرک کارشناسی دارند نیز باید علاوه بر تحصیل در رشته های مرتبط، 10 سال سابقه کار داشته باشند؛ ملزوماتی که در انتخاب ذی حسابان شهرداری رعایت نشد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران، البته گریزی هم به مناظره های انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری و آنچه به گفته او تشویش اذهان عمومی از سوی برخی نامزدهای ریاست جمهوری عنوان کرد، زد و به 2 نامزد اصلاح طلب و اصولگرای این انتخابلات تاخت.
در واکنش به این سخنان عباس جدیدی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به او، گفت: صحبت کردن از مناظره های انتخاباتی در شورای شهر آن هم با گذشت یک ماه از اتمام انتخابات در شان و وظایف شورای شهر نیست و از این دست مباحث را هر یک از اعضای شورا و حتی مردم کوچه و بازار هم می توانند به خوبی مطرح کنند (در پاسخ به این اظهار نظر مهدی چمران، جدیدی با حالتی گلایه مند گفت که پس چرا این موضوعات را پشت عکس های سلفی من قایم می کنند؟)
 
چمران همچنین خواستار استفاده نکردن از عنوان «املاک نجومی» شد و گفت: پرونده این املاک و شائبه های پیش آمده در دستگاه قضائی در حال بررسی و پیگیری است.
وی افزود: از رئیس سازمان بازرسی کل کشور (ناصر سراج) خواستیم که برای اینکه استخوان لای زخم نماند، تکلیف املاک را روشن کند و اکنون نیز دادگاه و سیستم قضائی کشور در حال بررسی هستند و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم تا هرچه زودتر به نتیجه برسد.
نظرات بینندگان