arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

كارگردان «ماليخوليا»: در راه اكران فيلم شهرداري سنگ اندازي مي كند

كارگردان «ماليخوليا» از عدم همكاري شهرداري تهران در اختصاص سينما به فيلمش و شرط گذاري هاي بي مورد اين سازمان انتقاد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كارگردان «ماليخوليا» از عدم همكاري شهرداري تهران در اختصاص سينما به فيلمش و شرط گذاري هاي بي مورد اين سازمان انتقاد كرد.
 
مرتضي آتش زمزم گفت: اكران «ماليخوليا» از يكشنبه گذشته در تعداد محدودي از سينماها آغاز شده است و در تلاش هستيم تا به شمار آنها اضافه كنيم. براي اين مسئله هم با سازمان ها و نهادهاي مختلفي از جمله شهرداري وارد مذاكره  و مكاتبه شده ايم، اما متأسفانه همكاري مناسبي را شاهد نيستيم. تصوير شهر وابسته به شهرداري كه طبعاً بايد در راه تسهيل اكران فيلم ها همكاري كند، از ما خواسته ابتدا نسخه اي از فيلم را در اختيارشان قرار دهيم تا اگر خوششان آمد آنرا اكران كنند! شرطي كه براي يك فيلم داراي مجوز اكران بي معني و نشان دهنده برخورد سليقه اي با محصولات فرهنگي است. مگر چند شورا پروانه نمايش و چند وزارت ارشاد در كشور وجود دارد؟ با توصيه پخش كننده فيلم يك نسخه دراختار ايشان قرار داديم تا جلوي بهانه جويي دوستان را بگيريم كه از هفته گذشته هر روز در جواب پيگيري ما إعلام ميكنند كه به دليل برنامه هاي  جشنواره فيلم شهر هنوز بازبيني صورت نگرفته است!؟ ايا دوستان پس از پايان اكران ميخواهند فيلم را بازبيني كنند؟!

كارگردان فيلم «مرگ سپيد» ادامه داد: اين در حالي است كه موسسه تصوير شهر طراحي تا از اكران فيلم هاي  مختلف و بدون تبعيض حمايت كند، اما در عمل شاهديم بودجه هاي كلاني از اين محل صرف امور بيهوده اي همچون برگزاري جشنواره فيلم شهر مي شوند. جشنواره اي كه هيچ كاركرد و خط مشي دقيقي ندارد و فيلم هاي تكراري جشنواره هاي فجر و... را دوباره در خود شركت مي دهد! عملي كه مصداق هدر رفت بودجه اي  است كه بايد  در راه كمك به سينما و سر پا ماندن آن صرف شود. شايد بهتر باشد بگويم جشنواره فيلم شهر صرفاً كاريكاتوري از جشن خانه سينما است و اگر مسئولين شهرداري واقعا نيتشان در اين يك ماه باقي مانده  از عمر مسئوليتشان  كار فرهنگي واقعي است بهتر است بودجه صدها ميليوني جشنواره را در خانه سينما و جشن خانه سينما كه به زودي برگزار ميشود مصرف كنند و از همه مهمتر  آنها مي تواند براي هنرمنداني صرف شود كه نيازهاي شديد مالي و درماني دارند و خيلي از ما آنها را مي شناسيم»

اميدوارم شوراي فعلي و شوراي جديد براي جلوگيري از اين اخرين شواف  مديريت فرهنگي شهرداري پادرمياني كرده و با تخصيص بوجه اين جشنواره فرمايشي به خانه سينما قدم فرهنگي و عملي بزرگي در راستاي  شعارهاي انتخاباتي خود بردارند.
 
كارگردان «ماليخوليا»: در راه اكران فيلم شهرداري سنگ اندازي مي كند 
نظرات بینندگان