arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

بی بی سی به دلیل پوشش خبری عملیات استشهادی از رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه دولتی بریتانیا به دلیل پوشش خبری عملیات استشهادی روز جمعه در قدس اشغالی مجبور به عذرخواهی از رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه بی بی سی انگلیس به خاطر پوشش خبری عملیات استشهادی روز جمعه در قدس اشغالی مجبور به عذرخواهی از اسرائیل شد.

داستان از این قرار است که بی بی سی نخست این خبر را اینگونه منتشر کرد که سه جوان فلسطینی پس از حمله به یک قاتل در قدس کشته شده اند اما پس از مدت کوتاهی عنوان اصلی خبر را عوض کرد و در بخش بعدی اخبار اعلام کرد که یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است.

این شبکه در پیام عذرخواهی خود آورده است که "قبول داریم عنوان اصلی خبر بیانگر حقیقت این رخداد نبوده است و بر همین اساس ما اقدام به تغییر آن کردیم و هیچ نیتی برای گمراه سازی افکار عمومی نداریم و از تمامی کسانی که از این مساله متاثر شده اند، عذرخواهی می کنیم."

این در حالی است که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته شبکه بی بی سی را به گمان پوشش خبری نامناسب عملیات استشهادی قدس به شدت مورد حمله قرار داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیام اعتراض شدیداللحنی برای مدیریت این شبکه انگلیسی ارسال کرده است بخاطر اینکه از اصطلاح "عملیات تروریستی" برای آن استفاده نکرده است و صرفا به بیان این مطلب که اسرائیل 3 جوان فلسطینی را پس از یک حمله با سلاح سرد به قتل رسانده است، بسنده کرده است.

همچنین "ایریک ترامپ" پسر دونالد ترامپ نیز شبکه بی بی سی را به شدت مورد حمله قرار داده و آن را به پوشش خبری نامناسب و گمراه کننده عملیات قدس متهم کرده است.

لازم به ذکر است که در عملیات استشهادی روز جمعه در قدس 3 جوان فلسطینی با سلاح سرد و یک اسلحه دست ساز محلی به نظامیان اسرائیلی در منطقه باب العامود در قدس اشغالی حمله کرده و یک نظامی را به قتل رسانده و چندین نظامی دیگر را نیز زخمی کردند. هر 3 مجری عملیات به ضرب گلوله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان