arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

تبریک مرکل به ماکرون به خاطر پیروزی در انتخابات پارلمانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی صدراعظم آلمان به رئیس‌جمهور فرانسه به خاطر به دست آوردن اکثریت قاطع پارلمانی در انتخابات روز یکشنبه تبریک گفت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اشتفان زایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل،‌ صدراعظم آلمان این نمایش قدرت حزب "جمهوری به پیش" به رهبری امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور جدید فرانسه را در توئیتر تحسین کرد و گفت: مرکل امیدوار است همکاری بهتری میان آلمان، فرانسه و اروپا شکل گیرد.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان نیز از نتیجه این انتخابات استقبال کرد و در توئیتر نوشت: این پیروزی راه اصلاحات را در فرانسه و همچنین اروپا هموار می‌سازد.

حزب میانه‌روی ماکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه اکثریت قاطع را به دست آورد که طراحی مجدد چشمگیر نقشه سیاسی فرانسه محسوب می‌شود.

براساس تازه‌ترین آمار حزب جمهوری به پیش ماکرون و متحدانش موسوم به جنبش دموکراتیک ۳۵۱ کرسی از ۵۷۷ کرسی مجمع ملی فرانسه را از آن خود کردند.

این نتیجه به ماکرون ۳۹ ساله یکی از بزرگترین اکثریت‌های پس از جنگ فرانسه را می‌دهد که باعث می‌شود قدرت بیشتری در اجرای برنامه‌های حامی اروپا داشته باشد؛ برنامه‌هایی که برلین مدت‌هاست از آن حمایت کرده است.

ماکرون علاوه بر تسهیل قوانین کار برای تقویت حوزه کار و استخدام قصد دارد اقداماتی را برای تعمیق ادغام اروپا و اصلاح سیستم امنیت اجتماعی فرانسه اجرا کند.

مرکل بارها تاکید کرده است که کمک به پیروزی ماکرون نه تنها برای فرانسه بلکه برای آلمان نیز ضروری و حیاتی است.
نظرات بینندگان