arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

تشکیل پرونده در رابطه با تیراندازی گارد مرزبانی عربستان به قایق ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دادستان بوشهر از تشکیل پرونده در رابطه با تیراندازی گارد مرزبانی عربستان به قایق ایرانی خبرداد و گفت: پرونده در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای بوشهر تشکیل و تحقیقات در حال انجام است.

به گزارش انتخاب، حسن پور در گفت‌وگو با میزان از تشکیل پرونده در رابطه تیراندازی گارد مرزبانی عربستان به قایق ایرانی خبرداد و گفت: پرونده در شعبه 3 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر تشکیل و تحقیقات در حال انجام است.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: حسب گزارش واصله به این مرجع قضایی و محتوای پرونده متشکله، دو نفر از ساکنان بوشهر که رابطه پدر و فرزندی با یکدیگر داشته‌اند در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ساعت 15:30 از حوالی اسکله جفره بوشهر به قصد انجام صید خارج شده و در حوالی چاه‌های فروزان متعلق به جمهوری اسلامی ایران موتور قایق با مشکل مواجه می‌شود که جریان اب نامبردگان را به سمت آب‌های عربستان هدایت می‌کند.

دادستان بوشهر افزود: این افراد پس از مرتفع کردن ایراد قایق حدود ساعت 23:45 الی 24 شب قصد حرکت به سمت سکوی فروزان داشته که در همین حین یک قایق متعلق به مرزبانی عربستان که در تعقیب دو قایق ناشناس دیگر بوده به سمت قایق آن‌ها شلیک می‌کند که یکی از این تیر‌ها پس از عبور از بدنه قایق به ناحیه کمر یکی از این دو نفر اصابت و منجر به فوت پدر می‌شود. پس از این حادثه پسر جسد پدر را به اسکله جفره بوشهر می‌آورد.

وی با بیان اینکه در این زمینه پرونده در شعبه بازپرسی ۳ دادسرای بوشهر تشکیل و تحقیقات در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به مراتب فوق و تحقیقات اولیه و نوع اسلحه بکاررفته اقدام به تیراندازی توسط عوامل مرزبانی کشور عربستان سعودی قریب به یقین است.

دادستان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به مرز مشترک دریایی کشور ایران و عربستان که گاها لنج‌ها و قایق‌های آن کشور نیز به لحاظ اشتباه وارد محدوده ابهای ایران می‌گردند اقدام به شیلک توسط مرزبانی عربستان به سمت قایق‌های صیادی که سهوا یا به لحاظ عوامل خارج از اراده به ابهای کشورهای همسایه وارد می‌شوند خلاف عرف و مقررات بین المللی و حسن همجواری بوده لذا موضوع جهت پیگری به نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اعلام شده است.
نظرات بینندگان