arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

سوریه سرنگونی جنگنده خود توسط ائتلاف آمریکایی را تایید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه سرنگونی یکی از جنگنده های این کشور توسط ائتلاف آمریکایی را تایید کرد.

به گزارش ایرنا،فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف موسوم به بین المللی ظهر امروز یک جنگنده سوری را هنگام عملیات برضد گروه تروریستی تکفیری داعش در منطقه الرصافه در جنوب رقه هدف قرار داد که این جنگنده سرنگون و خلبان آن مفقود شد. 

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اضافه کرد: این تجاوز آشکار تردیدی درباره حمایت آمریکا از تروریست ها باقی نمی گذارد و هدف ازاین جنایت، تاثیرگذاری بر توان ارتش سوریه به عنوان تنها نیروی فعال و کارآمد در مبارزه با تروریسم است. 

این تجاوز در زمانی انجام شد که ارتش سوریه و هم پیمان ها پیشرفت های مهمی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف بادیه سوریه دارند. 

این اقدام نشان دهنده هماهنگی حساب شده میان آمریکا و گروه تروریستی داعش و فاش کننده اهداف ننگین آمریکا در مدیریت تروریستم و سرمایه گذاری بر آن برای دستیابی به اهداف خود و اجرای طرح های صهیونیستی - آمریکایی برای منطقه است. 

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نسبت به پیامدهای خطرناک این تجاوز آشکار و تاثیرات ان بر مبارزه با تروریسم هشدار داد و تاکید کرد که چنین تجاوزهایی ارتش و نیروهای مسلح سوریه را از عزم و تصمیم خود در ادامه مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و تروریست های وابسته به آن ها و بازگردندن امنیت و ثبات به سراسر سوریه بازنمی دارد. 

نظرات بینندگان