arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

مصوبات جلسه هیات دولت به ریاست روحانی/ برقراری مقررات لغو روادید بین ایران و کشورهای روسیه و پرتغال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396 را ۵ درصد افزایش داد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1396 را پنج درصد افزایش داد.

همچنین هیأت دولت، میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی 10 درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع 5 درصد تعیین کرد.

علاوه بر این تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و  شیمی درمانی کاهش یافت.

هیأت دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 نسبت به سال 1394 را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (10) درصد افزایش، معادل (46200) ریال و برای پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با (5) درصد افزایش معادل (39400) ریال تعیین کرد.

هیأت وزیران به دنبال تصمیمات شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور مصوب کرد داروهای بیولوژیک در درمان بیماری­‌های روماتیسمی بر اساس «قیمت­‌گذاری مرجع دوره تام درمان» تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرد.

دولت همچنین سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارایه خدمات بیمه­‌ای رایگان برای افرادی که در وضعیت فعلی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و نیز افرادی که تحت پوشش این کمیته نیستند با تشخیص کمیته و سازمان مذکور و صدور معرفی­نامه برای سازمان بیمه سلامت اقدام نماید.

هیأت وزیران همچنین سهم مشارکت سایر افراد را بر اساس آزمون وسع و به صورت تعیین سهم حق بیمه از 15 درصد تا صددرصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر سال تعیین کرد.

هیأت وزیران با هدف مردمی‌شدن اقتصاد و حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال (اعم از جوانان، زنان و دانش‌آموختگان دانشگاهی) و برای بهره‌برداری مؤثر از مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق مختلف کشور، آیین ­نامه اجرایی ایجاد فرصت­های شغلی جدید و پایدار با اولویت مناطق روستایی، عشایری و محروم را به تصویب رساند.

هیأت وزیران به موجب قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، میزان حق امتیاز و جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه فعالیت کارورهای پستی غیردولتی را تعیین کرد.

همچنین نحوه و میزان جریمه ناشی از عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه یاد شده شامل تخلف درخصوص اقدام به انجام رویه­‌های ضدرقابتی، نقض تعهدات اجرا و توسعه، تخطی از مفاد مرتبط با موضوع «نظارت»، نقض تعهدات تعرفه ارایه خدمات، نقض تعهدات کیفیت خدمات، نقض مقررات و مصوبات کمیسیون و سایر تعهدات تعیین گردید.

هیأت وزیران با هدف مشارکت دولت و بخش خصوصی و بالا بردن هرچه بیشتر انگیزه این بخش در سرمایه‌گذاری در بنادر کشور، با اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است جهت کاهش انتظار نوبت کشتی­‌های تجاری نسبت به توسعه و تکمیل بنادر و تأسیسات بندری و تأمین تجهیزات مورد نیاز دریایی و بندری کشور در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری- صنعتی از محل منابع داخلی خود مندرج در بودجه سنواتی یا از محل سرمایه­‌گذاری بخش غیردولتی اقدام  نماید.

هیأت با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر برقراری مقررات لغو روادید در زمینه سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به شرط عمل متقابل موافقت کرد.

هیأت وزیران همچنین موافقتنامه مقررات لغو روادید دارندگان گذرنامه‌های سیاسی، ویژه و خدمت بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری پرتغال به شرط عمل متقابل را به تصویب رساند.

هیأت وزیران به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت‌نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فیلیپین ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، اقدام کند.
نظرات بینندگان