arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

قلیچدار اوغلو خطاب به اردوغان: برای هر فرعون یک موسی وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر حزب مخالفان دولت ترکیه با انتقاد از سخنان روز گذشته اردوغان، وی را فرعون خطاب کرده و گفت که برای هر فرعون یک موسی وجود دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف دولت ترکیه که به کمک هواداران خود راهپیمایی ۴۸۰ کیلومتری از آنکارا به سمت استانبول را به راه انداخته است در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور که انجام چنین راهپیمایی را غیرقانونی خوانده بود، گفت: برای هر فرعونی یک موسی وجود دارد.

وی گفت: آنها (دولت) می خواهند ما را با قوه قضائیه و مجریان آن تهدید کنند. ما به خوبی می دانیم که کودتاچیان در این کشور چه کرده اند. ما به خوبی از اقدام آنها در دهه های ۷۰ و هشتاد میلادی و سال ۲۰۱۷ مطلع هستیم..... اکنون آنها انتقادات خود را افزایش داده اند اما نمی توانند بگویند: ما در کشورمان عدالت داریم.

وی همچنین خطاب به هواداران خود گفت: چرا راهپیمایی می کنید؟ چون آنها به خوبی می دانند که هیچ عدالتی وجود ندارد.

قلیچدار اوغلو که هم اکنون در چهارمین روز از راهپیمایی بزرگ خود به سر می برد افزود: من پیشتر در مورد کودتای ۲۰ جولای از اردوغان سوال کرده ام. من پرسیدم چه چیزی افتخار و غیرت را به یاد تو می آورد؟ معنی این واژه برای تو چیست؟ سوالی که من پرسیدم بسیار واضح است اما وی نتوانست به آن پاسخ دهد.

گفتنی است اردوغان روز گذشته با انتقاد از به راه انداختن راهپیمایی اعتراض آمیز علیه دولت ترکیه، این اقدام «قلیچدار اوغلو» و هواداران وی را خلاف قانون اساسی این کشور معرفی کرد و تلویحا آنها را تهدید به تعقیب قضایی کرده بود.

نظرات بینندگان