arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

پوتین: باورکردن بی‌خبری سازمان‌ سیا از کودتای ترکیه سخت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه درباره کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال گذشته در ترکیه گفت: باورکردن بی‌خبری سازمان های اطلاعاتی آمریکا از این اتفاق بسیار سخت است.

به گزارش انتخاب به نقل از آناتولی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مستند چهار قسمتی «مصاحبه‌ها با پوتین» که از سوی «الیور استون» کارگردان مشهور آمریکایی فیلم برداری شده است، در رابطه با کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی اظهار داشت:  اگر واقعا فتح الله گولن اقدام به کودتا کرده است که من نظری در این مورد ندارم؛ اما باورکردن بی خبری سازمان های اطلاعاتی آمریکا از این اتفاق بسیار سخت است.

پوتین در پاسخ به «الیور استون» درباره رابطه سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) با کودتای نافرجام در ترکیه تصریح کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رابطه با نقش آمریکا در کودتای نافرجام در این کشور، هیچ چیزی به من نگفته است.

رئیس جمهور روسیه همچنین در رابطه با پایگاه هوایی اینجرلیک نیز عنوان کرد: سربازان آمریکایی در پایگاه انجرلیک مستقر هستند. بعضی از نظامیانی که در کودتای نافرجام ۱۵ جولای نقش مؤثر داشتند نیز در آن پایگاه بودند.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه، آنکارا تا کنون ۲ بار تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به آمریکا ارائه داده است؛ تقاضایی که تا کنون با پاسخ مثبتی از سوی واشنگتن همراه نبوده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان