arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

گرمای هوا بیشتر می‌شود/ اختلاف ۴۳ درجه‌ای میان گرم‌ترین و خنک‌ترین نقطه ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از گرم‌تر شدن دمای هوای اکثر نقاط کشور خبرداد و گفت: شدت افزایش دما در بخشهای مرکزی و شرقی بیشتر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از گرم‌تر شدن دمای هوای اکثر نقاط کشور خبرداد و گفت: شدت افزایش دما در بخشهای مرکزی و شرقی بیشتر خواهد بود.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز در استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی و استان اردبیل به فعالیت ادامه می‌دهد و موجب بروز باران پراکنده و وزش باد می‌شود.

وی ادامه داد: تا اواخر وقت امروز احتمال کاهش نسبی دما، افزایش ابر، رگبار و رعد وبرق برای بخشهایی از استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز دوشنبه نیز در بخشهایی از شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر، رگبار و رعد وبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، از روز سه‌شنبه اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و روند افزایش دما در غالب استانها به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی شکل خواهد گرفت که البته در همین ساعات استان سیستان و بلوچستان با افزایش ابر، رگبار و وزش باد شدید مواجه خواهد شد.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده باد و گرد و خاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه، منطقه دلگان در استان سیستان و بلوچستان را با 50 درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز به 36درجه بالای صفر رسید که رفته رفته شاهد افزایش دما خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران تا روزهای آخر هفته حتی به 40 درجه نیز خواهد رسید.
نظرات بینندگان