arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

یان برمر: تیلرسون و متیس ترامپ را نادیده می‌گیرند زیرا او کاره‌ای نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحلیلگر برجسته آمریکایی در پیامی توییتر نوشت که شنیده است که وزرای خارجه و دفاع آمریکا در مسائل مربوط به سیاست خارجی، به طور کلی «دونالد ترامپ» را نادیده می‌گیرند و سیاست‌های خود را پیش می‌برند.

به گزارش انتخاب، «یان برمر» رئیس گروه «اوراسیا« در یک پیام توییتری نوشت که «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و ژنرال «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در مسائل مربوط به سیاست خارجی به طور کلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را نادیده می‌گیرند و سیاست‌های خود را پیش می‌برند.

وی در این پیام نوشت: «از وزیر دفاع یکی از همپیمانان آمریکا شنیدم: متیس و تیلرسون گفته‌اند که آنها تصمیمات سیاسی مربوطه را خودشان اتخاذ می‌کنند و ترامپ را نادیده می‌گیرند زیرا او در این زمینه کاره‌ای نیست».

این گزارش سپس اینگونه نوشت که بعد از قطع روابط ریاض و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با قطر، ترامپ چند روز صرف حمله لفظی به دوحه کرد اما چند روز بعد، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه آمریکا معادل 12 میلیارد دلار تسلیحات به قطر فروخته است.

برخی گزارشات فاش کردند که احتمالاً ترامپ از این مسئله اطلاعی نداشته که پایگاه نیروی هوایی آمریکا در قطر مستقر است و دوحه یکی از همپیمانان واشنگتن است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان