arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

جلسه ویژه دو ساله پارلمان انگلیس برای بریگزیت

پارلمان انگلیس در اقدامی کم سابقه قرار است به منظور مقابله با پیچیدگی‌های فرایند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا جلسه‌ای دو ساله داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پارلمان انگلیس در اقدامی کم سابقه قرار است به منظور مقابله با پیچیدگی‌های فرایند جدایی این کشور از اتحادیه اروپا جلسه‌ای دو ساله داشته باشد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا بر سر خروج این کشور از این بلوک قرار است فردا (دوشنبه) در حالی آغاز شود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به ناکامی ترزا می، نخست وزیر انگلیس در کسب اکثریت کرسی‌ها در انتخابات هفته گذشته این کشور، بسیار پیچیده باشد.
 
در همین حال دولت انگلیس اعلام کرده است در اقدامی کم‌سابقه مدت جلسه خود برای مذاکره درباره رویکرد بریتانیا در خروج بدون وقفه این کشور از اتحادیه اروپا دو سال به طول خواهد انجامید.
 
معمولا جلسات پارلمانی انگلیس برای مدت یکسال و از بهار تا بهار سال آینده برگزار می‌شود.
 
دولت بریتانیا در اواخر ماه مارس با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.
 
این اطلاعیه به این معناست که لندن دو سال و تا مارس 2019 فرصت خواهد داشت تا بزرگترین شریک تجاری خود یعنی اتحادیه اروپا را ترک کند.
 
در همین حال آندری لیدسام، رئیس مجلس عوام بریتانیا در توضیح ضرورت طولانی‌تر شدن جلسه پارلمان بر پیچیده بودن روند بریگزیت تاکید و عنوان کرد: ما بیشترین زمان ممکن را برای طرح ریزی برنامه‌های بریگزیت خود به پارلمان داده‌ایم تا قانونگذاران بتوانند طی این دو سال قوانین مرتبط با این اقدام را صادر کنند.
 
برنامه دولت انگلیس برای پارلمان آینده قرار است روز چهارشنبه در جریان سخنرانی ملکه این کشور اعلام شود؛ سخنرانی که انتظار می‌رود قوانین مربوط به بریگزیت و مهاجرت را نیز دربر بگیرد.
نظرات بینندگان