arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

ورود کمیته عمران شورای شهر تهران به ابهامات خط ۷ مترو / خط مترویی که ناقص افتتاح شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هنوز یک هفته از افتتاح خط 7 مترو با 22 کیلومتر و هفت ایستگاه فعال نگذشته است که حرف ها و حدیث ها پیرامون این خط مترو شدت گرفته است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، گاهی می‌گویند سیستم هواکش این خط مشکل دارد و برخی دیگر از نبود راه‌های خروج و فرار اضطراری به فراخور نیاز سخن می‌گویند و برخی دیگر نیز از فعالیت تنها سه ساعته این خط مترو انتقاد می کنند.
 
سخن‌ها و انتقادات در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی به قدری افزایش یافته که اعضای شورای شهر خواهان تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت خط هفت شدند. به طوریکه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در آخرین جلسه شورای شهر خواهان تشکیل کمیته‌ای برای بررسی وضعیت مترو خط هفت شده و با انتقاد از نبود سیستم هواکش و همچنین راه‌های خروج و فرار اضطراری به فراخور نیاز گفت: فاصله یک ایستگاه تا ایستگاه بعدی شش کیلومتر است و در صورتی که حادثه ای رخ دهد امکان امدادرسانی سریع وجود ندارد و باید کمیته ای تشکیل شود تا این مسائل را به ریز بررسی کند.
 
هرچند هابیل درویش مدیرعامل مترو در واکنش به این انتقادات با برشمردن مزایای خط هفت گفته است که آنقدر این پروژه ساخت خط هفت بزرگ بوده که برخی به انکار روی آورده اند اما حواشی خط هفت آنقدر بالا گرفته که رئیس کمیته عمران شورای شهر از ورود شورا به موضوع ایمنی خط هفت خبر داد.
 
اقبال شاکری با بیان اینکه برخی منتقدان نسبت به فعالیت خط هفت مترو انتقاداتی داشته‌اند گفت: بر همین اساس کمیته عمران شورای شهر به زودی برای بررسی ابعاد مختلف این ادعاها از این خط بازدید خواهد داشت تا در راستای شفاف سازی ابهامات اقدام کند.
 
شاکری در ادامه افزود: نبود سیستم هوادهی و هواکشی مناسب و همچنین فعالیت سه ساعته و آزمایشی این خط و همچنین نبود راههای خروج اضطراری مناسب از جمله ابهاماتی است که باید مورد بررسی قرار گرفته و باید در راستای تنویر افکار عمومی به آنها پاسخ داده شود.
 
 
نظرات بینندگان