arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

افزایش دما در اکثر مناطق کشور/ وزش باد شدید در تهران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۹ استان کشور از افزایش دما طی فردا در بیشتر مناطق کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۹ استان کشور از افزایش دما طی فردا در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امروز در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، برخی از نقاط اردبیل و گیلان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روز پنجشنبه(۲۵ خرداد) علاوه بر تداوم این وضعیت در ساعات بعد از ظهر در نواحی ذکر شده، در خراسان شمالی نیز بارش پراکنده و خفیف قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: روز جمعه(۲۶ خرداد) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات مازندران رخ خواهد داد همچنین در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید در تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما و روزهای جمعه و شنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

وظیفه درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز پنج شنبه صاف همراه با وزش باد در بعد ازظهر، افزایش ابر، گاهی وزش بادشدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی در پایان اظهارکرد: گرمترین شهر کشور طی دو روز آینده، اهواز با ۴۹ درجه سانتیگراد دما است. هوای اهواز در روز پنج‌شنبه صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در روز جمعه صاف در بعضی ساعات همراه با وزش بادشدید، پیش بینی می شود. خنک‌ترین شهرهای کشور نیز در روز پنج شنبه اردبیل، ارومیه و تبریز با بیشینه دمای ۳۱ درجه است.
نظرات بینندگان