arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

۶ نوع چاقی و راه‌های خلاصی از آنها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چاقی و اضافه وزن، یک موضوع کاملا سیاه و سفید نیست، بلکه میلیون‌ها طیف خاکستری در این مورد وجود دارد که موضوع را پیچیده‌تر کرده و درک آن را برای ما مشکل‌تر می‌کند. چاقی می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد. به همین دلیل راه‌های متعددی برای درمان آن وجود دارد و به همین دلیل برخی روش‌ها برای برخی افراد موثر هستند، اما برای فرد دیگری مفید واقع نمی‌شود.

به گزارش انتخاب، «جام جم آنلاین» در ادامه نوشت: به طور کلی چربی‌ها به دو شکل در بدن توزیع می‌شوند و دو شکل از چاقی را ایجاد می‌کنند.

چاقی سیبی شکل: در این شکل از چاقی که در زنان و مردان دیده می‌شود الگوی توزیع چربی‌ها در بدن باعث می‌شود اندازه کمر فرد بیشتر از دور باسن او باشد.

چاقی گلابی شکل: این نوع چاقی بیشتر در زنان دیده می‌شود و در آن اندازه دور باسن بیشتر از اندازه دور کمر است.

طبق مطالعه Yorkshire Health که در دانشگاه شفیلد انگلستان انجام می‌شود به طور کلی شش نوع چاقی در بدن وجود دارد. با این شش نوع چاقی، عوامل ایجادکننده و راه‌های خلاصی از آنها آشنا شوید.

چاقی بالاتنه (سیبی شکل)

این نوع چاقی با مصرف زیاد غذا و تحرک و فعالیت ورزشی کم مرتبط است. افرادی که دچار این نوع چاقی هستند بهتر است مصرف قندها و موادغذایی شیرین را کاهش دهند و به طور روزانه به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند. در صورت برطرف نشدن چاقی پس از رعایت این موارد، بهتر است با یک کارشناس مشورت شود.

چاقی شکم و اطراف معده (سیبی شکل)

اگر دچار اضافه وزن در این ناحیه هستید باید آن را با استرس، افسردگی و اضطراب مرتبط بدانید. بهترین راه برای برطرف شدن این نوع چاقی پرداختن به ورزش‌های دو نفره (داشتن حریف ورزشی) و همچنین پرداختن به تکنیک‌های تمدد اعصاب است.

چاقی پایین تنه (گلابی شکل)

بسیاری از زنان دچار این نوع چاقی هستند. چربی این ناحیه از بدن به سختی از بین می‌رود. بنابراین اگر احساس می‌کنید دچار این مشکل هستید بهتر است با یک کارشناس مشورت کنید. انجام تمرینات ورزشی که مقاومت پایین تنه را افزایش می‌دهند در کنار ورزش‌هایی که برای قلب و عروق توصیه می‌شوند برای از بین بردن چربی‌های این ناحیه از بدن ضروری است.

چاقی معده متورم (گلابی شکل)

افرادی که از این نوع چاقی رنج می‌برند احتمالا دچار مشکلات تنفسی هستند. انجام ورزش‌های تنفسی و تمرین تنفس درست می‌تواند در این مورد کمک‌کننده باشد.

چاقی پایین‌تنه شامل قسمت‌های پایین پا (گلابی‌شکل)

این نوع چاقی بیشتر در زنان باردار دیده می‌شود. پاها ممکن است حالت بادکرده داشته باشند. در صورت امکان بهتر است این افراد به ورزش‌های ایروبیک آبی بپردازند. این ورزش‌ها فشار وارد بر پاها و مفاصل را کاهش می‌دهند. بالا نگه داشتن پاها نیز می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند.

معده بزرگ و بیرون زده و چربی قسمت فوقانی پشت (سیبی‌شکل)

همانند چاقی نوع اول، این نوع چاقی ناشی از کمبود تحرک است. تمرینات ورزشی نقش مهمی در برطرف شدن این نوع چربی دارد. خوردن غذا به طور منظم و در مقادیر کم نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.
نظرات بینندگان