arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

فرجام مرد دو زنه‌ای که 6نفر را کشت

به دنبال اعلام نظریه پزشکی مبنی برمجنون بودن مرد دوزنه که درجنایتی هولناک، چند تن از اعضای خانواده‌اش و ساکنان یک مجتمع مسکونی را دریکی ازمحله‌های اطراف تهران به رگبار گلوله بسته و 18 زن و مرد و کودک را به خاک و خون کشیده بود، رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال اعلام نظریه پزشکی مبنی برمجنون بودن مرد دوزنه که درجنایتی هولناک، چند تن از اعضای خانواده‌اش و ساکنان یک مجتمع مسکونی را دریکی ازمحله‌های اطراف تهران به رگبار گلوله بسته و 18 زن و مرد و کودک را به خاک و خون کشیده بود، رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایران، با صدور گواهی جنون ازسوی پزشکان قانونی ودرپی گذشت 7 سال از وقوع جنایت هولناک درقلعه حسن خان، حکم قصاص این مرد نقض شده و قرار است پرونده بار دیگر در دادگاه کیفری تحت بررسی قرار گیرد تا قضات دادگاه کیفری تهران با توجه به نظر پزشکان قانونی درباره او تصمیم بگیرند.
 
در این جنایت تکان‌دهنده که شامگاه یکم شهریور سال 88 رخ داد مرد 67 ساله‌ دو زنه که اسلحه به دست داشت وارد ساختمان پنج طبقه‌اش شد و ابتدا یکی از همسران خود و دخترش را به رگبار گلوله بست و سپس به سمت همسایه‌ها هجوم برد که در این واقعه 6 زن و مرد کشته و 12 نفر هم زخمی شدند.
 
او سپس به پشت‌بام خانه دوید و دیوانه‌وار به طرف همسایه‌ها و مردمی که در خیابان جمع شده بودند، شلیک کرد تا اینکه مأموران پلیس در جریان کشتار هولناک و جنون‌آمیز مرد خشن قرار گرفتند و تیم‌های عملیاتی بسرعت ساختمان پنج طبقه را محاصره کردند. درحالی که مرد جنایتکار به سوی مردم تیراندازی می‌کرد و مشخص نبود چند نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند مأموران به مرد مسلح دستور دادند تا خود را تسلیم کند.
 
اما وی هیچ اعتنایی به اخطارهای پلیس نکرد و سرانجام مأموران تک تیرانداز، مرد مسلح را نشانه رفتند و او را به دام انداختند.براساس اوراق پرونده این مرد پس ازمحاکمه به شش بار قصاص محکوم شده بود تا اینکه حکم براساس تصمیم قضات دیوان‌عالی کشورنقض شد و رسیدگی به پرونده این‌بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و مستشاران دادگاه- کیخواه و حسینی- دردستورکارقرارگرفت.
 
در این دادگاه قضات پس ازتحقیقات تخصصی، تصمیم گرفتند قاتل را که به هیچ عنوان راضی به اعزام به پزشکی قانونی نبود به کمیسیون هیأت سه نفره معرفی کنند تا کارشناسان درباره سلامت روانی او تصمیم‌گیری کنند. بالاخره هم او انتقال یافت و پس از بررسی‌های لازم، گزارش کمیسیون پزشکی قانونی صادر شد.
 
در این گزارش آمده است: «متهم به قتل از نوعی اختلال شدید روانپزشکی رنج می‌برد و او به علائم روانپریشی و خلقی از نوع دوقطبی مبتلا است. شواهد نشان می‌دهد او در زمان ارتکاب قتل‌ها نیز تحت تأثیر این موقعیت روانی قرار داشته است که با توجه به خطرناک بودن این اختلال و احتمال بروز رفتار‌های خشونت‌آمیز مشابه ضروری است متهم در یک مکان مناسب و با رعایت اقدامات تأمینی و حفاظتی تحت درمان روانپزشکی قرار گیرد. و تا زمان رفع حالت خطرناک، با تأیید سازمان پزشکی قانونی نگهداری و حفاظت شود. ضمن اینکه در شرایط فعلی نگهداری از او در زندان امکانپذیر است.»
 
با اعلام این نظریه، قضات دادگاه بزودی وارد شورخواهند شد تا برای این پرونده با توجه به جنون قاتل تصمیم‌گیری کنند.
نظرات بینندگان