arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

انگلیس در شوک، اروپا در وحشت؛ جزئیات حمله مرگبار تروریستی در لندن

لندن شب گذشته شاهد ناآرامی‌های مرگبار بود. یک خودروی ون روی پل معروف "لاندن بریج" عابران را زیر گرفت و مهاجمان سپس به منطقه "بورو مارکت" در نزدیکی آن حمله بردند که در مجموع ۱۰ تن طی این درگیری‌ها کشته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لندن شب گذشته شاهد ناآرامی‌های مرگبار بود. یک خودروی ون روی پل معروف "لاندن بریج" عابران را زیر گرفت و مهاجمان سپس به منطقه "بورو مارکت" در نزدیکی آن حمله بردند که در مجموع ۱۰ تن طی این درگیری‌ها کشته شدند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، بنا بر اعلام پلیس لندن، دست‌کم هفت غیر نظامی شنبه در نزدیکی لاندن بریج کشته شدند. طبق گفته پلیس، سه مهاجم خودرویی را به سمت عابران پیاده در لاندن بریج حرکت دادند و سپس به مردم در بورو مارکت لندن چاقو زدند.
 
یکی از افسران ارشد ضد تروریسم انگلیس اعلام کرد: سه مهاجم مرد در بورو مارکت کشته شدند. علاوه بر این، هفت تن از مردم هم در درگیری‌ها جان باختند.
 
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، مهاجمان کمربندهای انتحاری جعلی به همراه داشتند. به گزارش خبرگزاری رویترز، ۴۸ تن به بیمارستان منتقل شدند.
 
به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، همزمان رویدادی مشابه هم در منطقه واکسال لندن روی داد که پلیس در حال رسیدگی به آن است.
 
روزنامه سان چاپ لندن نیز گزارش داد سه مظنون عامل حملات کشته شده‌ و سه تن دیگر هنوز فراری هستند. پلیس اشاره ای به هویت عاملان حملات تروریستی شامگاه گذشته نکرده است.
 
در همین حال، دیلی میل عنوان کرد که پنج تروریست که به نظر می رسد 'مدیترانه ای اصل هستند' در حملات صورت گرفته در دو نقطه، لاندن بریج و نیز در محله 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، شرکت داشته اند.
 
براساس گزارشهای یاد شده نیروهای مسلح پلیس لندن ظرف حدود 8 دقیقه حمله‌کنندگان را از پا در آوردند.
 
طبق اعلام پلیس، تحقیقات درباره واقعه تیراندازی در منطقه بورو مارکت لندن که نزدیک لاندن بریج است، ادامه دارد. شبکه خبری بی.بی.سی از منطقه بورو مارکت پیشتر گزارش داد، صدای چهار یا پنج گلوله یا چیزی شبیه آن شنیده شد.
 
یک شاهد عینی هم گفته بود، در محله بورو مارکت مردی با قمه بزرگ وارد یک رستوران شده و چند نفر را مجروح کرده است.
 
'بورو مارکت' از محلات شلوغ لندن است که به داشتن رستوران ها و بارهایش معروف است.
 
پلیس متروپلیتن لندن، پیش از این با انتشار یادداشتی در صفحه توئیترش، عنوان کرد که حمله با خودرو به عابران در لاندن بریج ( پل لندن ) و حمله با چاقو در 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، حوادث تروریستی بوده اند.
 
پلیس لندن تایید کرده است که حوادث لاندن بریج و بارو مارکت تروریستی بوده است. اما ظاهراً سومین حمله در واکسال ارتباطی با این دو حادثه نداشته است.
 
در تصاویری که از لاندن بریج منتشر شده یک خودرو وَن دیده می‌شود. این حادثۀ تروریستی حدود ساعت ۱۰ و نیم شب به وقت لندن روی داده و شاهدان می‌گویند، خودرو ون را دیده‌اند که با سرعت روی پل آمده و در حالی که ویراژ می‌داده عابران را در دو سوی پل زیر گرفته است.
 
به گفته یک شاهد واقعه، خودرو وَن بعد از زیر گرفتن عابران در نهایت پس از برخورد با یک اتوبوس یا احتمالا ایستگاه اتوبوس متوقف شد.
حملات شنبه شب زمانی روی داده که معمولا اوج رفت‌وآمدها برای کسانی است که می‌خواهند در تعطیلات آخرهفته به محلات معروف لندن بروند.
 
این حملات در حالی روی می‌دهد که تنها یک هفته پیش انفجار در کنسرت آریانا گرانده، ۲۲ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.
 
طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری انگلیس، ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در جریان واقعه قرار دارد و در تماس مداوم با مقام‌ها و نهادی مرتبط است.
 
ترزا می گفت، آنچه در لندن روی داده، اکنون تحت عنوان "حملات تروریستی" مورد بررسی‌مقام های دولت انگلیس است.
نظرات بینندگان