arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

کشته شدن ده‌ها غیرنظامی به دست داعش در غرب موصل

تروریست‌های داعش ده‌ها غیرنظامی در غرب موصل را که در حال فرار از این منطقه بودند، اعدام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تروریست‌های داعش ده‌ها غیرنظامی در غرب موصل را که در حال فرار از این منطقه بودند، اعدام کردند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، منابع عراقی اعلام کردند که داعش ده‌ها غیرنظامی را که در حال فرار از محله الزنجیلی در غرب موصل بودند، اعدام کرد.
 
به گفته این منابع یکی از خیابان‌های خارج از محله الزنجیلی پر از اجساد غیرنظامیان شده است.
 
صدها تن دیگر که درحال فرار از این محله بودند توانستند خود را به مناطق تحت سیطره نیروهای دولتی برسانند. برخی از آن‌ها نیز زخمی شده برخی دیگر نیز اجساد کشته شدگان را حمل می‌کردند.
 
شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق روز شنبه اعلام کرد که داعش بعد از کشتن ۷۵ مهاجر، روز جمعه را به "روز شوم مهاجران" نامگذاری کرد.
 
نیروهای دولتی عراق روز شنبه توانستند مسافت ۸۰۰ متر در محله الزنجیلی پیشروی کنند.
 
همچنین داعش امروز 40 غیرنظامی را که بیشترشان زن بودند در محله الشفاء در مرکز موصل اعدام کرد و ده‌ها خانواده را ربود.
 
در همین راستا، فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد که اعلام هفته پیروزی عراق پس از آزادسازی موصل نزدیک است.
 
یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: برخی از مناطق بودند که در پی تبلیغات داعش و بدون جنگی سقوط کردند. ما به صورت گسترده با این رسانه‌ها مقابله کردیم. سطح رسانه‌های داعش بسیار پایین آمده است اما داعش همچنان این امکان را دارد که شکست را به عنوان یک پیروزی برای خود به تصویر بکشد.
 
وی افزود: تنها بخش کمی از غرب موصل مانده است تا آزاد شود و پس از آنکه فرمانده کل نیروهای مسلح پیروزی را اعلام کند، هفته پیروزی بزرگ با آزادسازی موصل خواهیم داشت.
 
از سوی دیگر، عبدالغنی اسدی، فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت که افراد مسلح داعش که در منطقه قدیمی موصل هستند، دو گزینه دارند، یا اینکه تسلیم شوند یا اینکه به صورت بدی کشته شوند.
 
وی افزود: اگر غیرنظامیان در موصل نبودند، آزادسازی غرب و شرق موصل در کمتر از یک ماه صورت می‌گرفت، اما تلاش ما برای حفظ جان غیرنظامیان، باعث تاخیر درعملیات شد.
 
همچنین یک منبع عراقی در مصاحبه با سومریه نیوز اعلام کرد که نیروهای امنیتی در هنگام آزادسازی غرب موصل، یک زندان بزرگ زیرزمینی را پیدا کردند که در آن ده‌ها تن از افراد بازداشت شده از فلوجه، رمادی، صقلاویه و کرمه بودند.
 
وی گفت: افراد بازداشت شده آزاد شدند و در حال درمان هستند.
نظرات بینندگان