arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

پاپ: فروش اسلحه را متوقف کنید

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها از قدرتمندان جهان خواست تا دست از فروش اسلحه، که موجب جنگ و تقویت آن می شود، بردارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها از قدرتمندان جهان خواست تا دست از فروش اسلحه، که موجب جنگ و تقویت آن می شود، بردارند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها از قدرتمندان جهان خواست تا دست از فروش اسلحه، که موجب جنگ و تقویت آن می شود، بردارند.

پاپ در یک پیام ویدیویی، بدون اشاره مستقیم به قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری آمریکا و عربستان سعودی، با لحنی تند خطاب به قدرتمندان جهان گفت: یک جنگ اینجا، یک جنگ آنجا، آیا واقعا این جنگ ها برای حل مسائل بوجود آمده اند، یا اینکه جنگ های تجاری و برای فروش غیر قانونی اسلحه هستند تا تجار مرگ، ثروتمند شوند؟ این اوضاع را حل کنیم.

در این پیام ویدیویی که به 7 زبان جهان منتشر شده است، صدای پاپ به همراه تصاویر انفجار بمب ها، تیراندازی ها و پرتاب موشک در حالی که دو قدرتمند توافقی برای خرید و فروش اسلحه امضا می کنند و از قلم آنها خون می چکد، شنیده می شود.

پاپ با توجه به اینکه اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان اسلحه در جهان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند که می بایست پاسدار صلح در جهان باشد، گفت 'این یک تناقض مضحک است زمانی که از صلح و مذاکره برای صلح صحبت می شود و همزمان به ترویج و فروش اسلحه پرداخته می شود'.

پاپ سپس التماس دعا برای مسوولان کشورها کرد تا متعهد به پایان تجارت اسلحه که قربانیان بی گناه بسیاری می گیرد، شوند.

رهبر مذهبی کاتولیک های جهان در سخنان خود اغلب به تجارت اسلحه، قانونی و یا غیر قانونی اشاره و آن را محکوم کرد.

وی پیشتر نیز در سفر به قاهره و در سخنرانی در دانشگاه الازهر مصر، علیه گسترش اسلحه گفت 'وقتی سلاح ها تولید و فروخته می شوند، دیر یا زود به کار گرفته خواهند شد. تنها با شفاف کردن مانورهای تاریک که سرطان جنگ را تقویت می کنند، می توان از دلایل واقعی آن جلوگیری کرد'.

پاپ پیشتر نیز از به کار گیری سوپر بمب آمریکا به نام 'مادر تمام بمب ها ' که در افغانستان پرتاب شده بود ابراز شرمندگی کرد.

پاپ تاکنون بارها گفته است که 'در پس حملات تروریستی، سازندگان و تجار اسلحه قرار دارند. آنها صلح نمی خواهند بلکه به دنبال خونریزی هستند، آنها جنگ می طلبند و برادری نمی خواهند. بیچاره آنهایی که سلاح می خرند تا این برادری را نابود کنند.
نظرات بینندگان