arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

آسمان آفتابی اغلب مناطق کشور / بروز گرد‌‌وخاک در برخی مناطق جنوب‌غرب‌

امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد شمالی با بیشینه سرعت ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت موجب خیزش گرد و خاک در عراق و بخش‌هایی از خوزستان می‌شود، بر این اساس‌ امروز و فردا هوای جنوب استان ایلام، خوزستان و بوشهر با گرد و خاک همراه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد شمالی با بیشینه سرعت ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت موجب خیزش گرد و خاک در عراق و بخش‌هایی از خوزستان می‌شود، بر این اساس‌ امروز و فردا هوای جنوب استان ایلام، خوزستان و بوشهر با گرد و خاک همراه است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در 3 روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

روز پنج‌شنبه هفته جاری در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر در بعد از ظهر رگبار باران با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روز جمعه در شمال‌غرب کشور تقویت می‌شود.

 طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد شمالی (بیشینه سرعت باد 50 تا 90 کیلومتر بر ساعت) موجب خیزش گرد و خاک در عراق و بخش‌هایی از خوزستان می‌شود. بر این اساس‌ امروز و پنجشنبه هوای جنوب استان ایلام، خوزستان و بوشهر با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

در 3 روز آینده در جنوب غرب کشور مناطقی از جنوب و غرب به سبب وزش باد شدید پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی رخ می‌دهد و در همین مدت خلیج فارس و شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.

در 3 روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل با گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

‌امروز و فردا، به سبب وزش باد شدید از جهت شمال غرب(باد شمال)، خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج در مناطق مرکزی و جنوبی آن بین 2 تا 3 متر برآورد می‌شود، همچنین در این مدت در تنگه هرمز نیز ارتفاع موج حدود 1.5 متر خواهد رسید. در این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین باید احتیاط لازم به عمل آید.    

آسمان تهران فردا صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز جمعه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 22 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر و پس از آن بندرعباس با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 4 خردادماه امسال 208.8 میلیمتر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 225.5 میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری تاکنون 92.6 درصد بارش سال گذشته است.
نظرات بینندگان