arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶

پیش بینی افزایش مصرف برق در تابستان ۹۶/مصرف ۳۰درصد برق در "کولر"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر نیرو گفت: به طور متوسط استفاده از وسایل سرمایشی از جمله کولر‌ها حدود ۳۰ درصد از کل مصرف برق کشور را شامل می‌شود و پیش بینی این است که در تابستان امسال نیز مصرف برق این وسایل سرمایشی به حدود ۲۰ هزار مگاوات برسد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، حمید چیت چیان امروز در نشستی با مدیران ارشد صنعت برق کشور بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر مجموعه‌های صنعت برق برای مدیریت پیک بار تابستان امسال تأکید کرد.
 
وی در این نشست گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده و با توجه به شروع زودتر فصل گرما در سال جاری به نظر می‌رسد که اوج بار مصرف برق در مقایسه با پیک تابستان سال گذشته با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو باشد.
 
وی تصریح کرد: مقایسه متوسط مصرف برق در هفته جاری با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که حدود 3 هزار مگاوات مصرف برق با افزایش روبرو بوده است و این یعنی اینکه ممکن است روزهای پیک در تابستان سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یابد.
 
وی تأکید کرد: از راهکارهای بسیار مهم برای کنترل پیک مصرف برق در تابستان و اجتناب از فرآیند خاموشی، همکاری بخش‌های مختلف از جمله صنایع و مشترکین خانگی و اداری برای مصرف برق در زمان‌های کم باری شبکه برق است.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم در تابستان سال جاری نیز مردم فهیم کشورمان با صنعت برق کشور برای کاهش مصرف برق خود بویژه در زمینه وسایل سرمایشی به ما کمک کنند.
 
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به طور متوسط استفاده از وسایل سرمایشی از جمله کولر‌ها حدود 30 درصد از کل مصرف برق کشور را شامل می‌شود و پیش بینی این است که در تابستان سال جاری نیز مصرف برق این وسایل سرمایشی به حدود 20 هزار مگاوات برسد.
 
وزیر نیرو در پایان تأکید کرد: در روزهای مانده به پیک تابستان از توانیر انتظار می‌رود که با انجام یکسری از اقدامات فرهنگی در سطح جامعه زمینه همکاری بیشتر مردم با صنعت برق را فراهم آورد.
 
اوج مصرف برق در تابستان سال گذشته برابر با 52 هزار و 692 مگاوات بوده است که پیش بینی می‌شود در تابستان امسال به حدود 55 هزار مگاوات برسد.
نظرات بینندگان