arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶

قاضی عسکر: به دروغ گفته‌اند امام جمعه مکه خون شیعیان را حلال کرده

سید علی قاضی‌عسگر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت که با طرف مقابل [عربستان] به توافق رسیدیم که مسائل سیاسی در امور حج دخالت داده نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید علی قاضی‌عسگر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت که با طرف مقابل [عربستان] به توافق رسیدیم که مسائل سیاسی در امور حج دخالت داده نشود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایران،با طرف مقابل [عربستان] به توافق رسیدیم که مسائل سیاسی در امور حج دخالت داده نشود. توافق‌نامه امضا شده تا جلوی تبلیغات سوء علیه تشیع گرفته شود. همچنین وزیر حج عربستان متعهد شده که سلامت، عزت، کرامت، امنیت و حرمت حجاج ایرانی تا زمانی که در داخل خاک عربستان هستند، حفظ شود. اطمینان می‌دهم که مردم نسبت به حج نگرانی نداشته باشند.
 
 درباره پولی که به عربستان بخاطر حج می‌دهیم، باید بگویم ما با دولت عربستان طرف نیستیم، طرف ما بخش‌های خصوصی این کشور هستند که با آنها تعامل مثبت و سازنده داریم.
 
 گفته‌اند امام جمعه مکه خون شیعیان را حلال اعلام کرده است؛ در حالی که پژوهشکده حج پس از ۶ ماه بررسی خطبه‌های نماز جمعه مکه، حتی یک جمله در این باره پیدا نکرد و در نهایت دریافتیم که این فتوا به شخصی اردنی منسوب می‌شود که چهره‌اش شبیه یکی از خطبای مسجدالحرام است.
 
 دستبندهای که به زائران ایرانی داده می‌شود، ساخت داخل است و اطلاعات آن محفوظ خواهد بود. اطلاعات نرم افزار نصب شده بر این دستبندها محدود و بیشتر اطلاعات فردی است. همچنین انگشت‌نگاری از زائرین کشورمان توسط نیروی انتظامی در کشور و البته با رعایت استاندارد سعودی‌ها انجام خواهد شد و CD آن در اختیار عربستان قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان