arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶

ادامه سقوط شاخص کل بورس ، سهم امروز 113 واحد

در پایان معاملات دوشنبه 8 خرداد ماه 1396 ، شاخص کل بورس 113 واحد کاهش داشت و به رقم 80599 واحد رسید. در این راستا، نمادهای وغدیر با 21 واحد ، وصندوق با 21 واحد ، شبندر با 20 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و اخابر با 38 واحد ، کگل با 16 واحد ، تاپیکو با 16 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 148 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ مهدی نوروزی : در پایان معاملات دوشنبه 8 خرداد ماه  1396 ، شاخص کل بورس 113 واحد کاهش داشت و به رقم 80599 واحد رسید. در این راستا، نمادهای وغدیر با 21 واحد ، وصندوق با 21 واحد ، شبندر با 20 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و اخابر با 38 واحد ، کگل با 16 واحد ، تاپیکو با 16 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 148 میلیارد تومان رسید.
 
در بازار فرابورس شاخص کل با 2 واحد کاهش به رقم 916 واحد رسید . ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر82 میلیارد تومان رسید .
 
بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای معاملاتی کپارس ( کاشی پارس ) با رقم تقریبی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان ، فولای ( صنایع فولاد آلیاژی یزد ) با رقم تقریبی 8 میلیارد و 900 میلیون تومان ، کماسه ( تامین ماسه ریخته گری ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 700 میلیون تومان ، غشهداب ( کشت و صنعت شهداب ناب خراسان ) با رقم تقریبی 3 میلیارد و 800 میلیون تومان ، شبندر ( پالایشگاه نفت بندر عباس ) بارقم تقریبی 3 میلیارد و 800 میلیون تومان  ، ثاژن (سخت آژند ) با رقم تقریبی 3 میلیارد و 700 میلیون تومان است .
 
در بازار چه خبر بود ؟
 
آنچه این روزها بیش از هرچیز برای فعالین بازار سرمایه رنج آور است  نبود نقدینگی در این بازار است که با غلبه عرضه بر تقاضا ، نهایتا کاهش قیمت در اکثر نمادها را در پی دارد .
 
گرچه تحرکات قیمتی در برخی از تک سهام ها در بازار مشهود ایست اما همچنان در کلیت بازار رکود نسبی معاملات به چشم می آید .
 
رکودی که برخی از تحلیل گران از یک سو به  دلیل برگزاری مجامع شرکت های بورسی و از سوی دیگر وجود ریسک هایی می دانند که عموما از طریق نهاد ناظر بازار به بازار سرمایه تحمیل می شود .
 
ریسک هایی همچون توقف طولانی مدت نمادها که همچنان با بسته بودن برخی از نمادهای بانک های بزرگ همچون بانک صادرات، بانک پاسارگاد ، بانک پارسیان و بانک دی،نقدینگی قابل توجه ای را محبوس کرده است .
 
رکودی که اگر برای آن تدابیر لازم اتخاذ نگردد می تواند بازار سرمایه کشور را با بحران مواجه سازد .
 
در معاملات امروز بازار سرمایه تحرکات قیمت عمدتا در سهام شرکت هایی اتفاق افتاد که از سرمایه پایین تری در بازار برخوردار بودند .
 
در این بین نماد معاملاتی کماسه که تا صف فروش قیمت نیز پیش رفته بود با تقاضای قیمت همراه شد و در قیمت 4647 ريال صف خرید پرحجمی را تشکیل داد .
 
نماد معاملاتی فولای ( فولاد آلیاژی ایران ) با حجم معاملات چشمگیر بیش از 33 میلیون برگه سهم توانست با صف خرید به معاملات امروز خود پایان دهد .
 
در معاملات امروز فولای بیش از 8 میلیون برگه سهم توسط کدهای حقوقی به فروش رسید که عمدتا توسط کدهای حقیقی خریداری شد .
 
نماد معاملاتی کپارس ( کاشی پارس ) که در روزهای گذشته با تقاضای بالای همراه بود ، در معاملات امروز با کاهش قیمت همراه شد و در نهایت در قیمت 9684 ريال با حجم معاملات بیش از 9 میلیون برگه سهم  ، صف فروش شد .
 
در معاملات امروز کپارس بیش از 3 میلیون برگه سهم توسط کدهای حقوقی به فروش رسید .
 
در پایان معاملات امروز ، نمادهای معاملاتی  سرود ، سخوز ، پسهند ، ثاباد ، سصفها ، خکار ، غچین ، غدشت ، غمینو ، غشوکو  به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای تشتاد ، فاسمین ، کاما ، ختراک جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه ، شاراک جهت برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي و عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه ، غپینو هت برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي و عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شدند.
نظرات بینندگان