arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶

یدیعوت‌آحارونوت: لبخندروحانی برای اسرائیل معضل‌جدی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه صهیونیستی در تحلیلی درباره انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران این موضوع را خبر خوبی برای اسرائیل ندانسته است.
 
به گزارش انتخاب روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت (وای نت) در مقاله ای با عنوان « لبخند روحانی، تندروی های ایران را می پوشاند» نوشته است انتخاب دوباره حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور ایران خبر خوبی برای اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خاورمیانه نیست.
 
این تحلیل می افزاید روحانی بر خلاف "محمود احمدی نژاد"، رئیس جمهوری سابق ایران،  است که به عنوان روابط عمومی فروش سلاح در دست اسرائیل و آمریکا بود.
 
یدیعوت آحارونوت نوشته است : رئیس جمهور تندروی سابق ایران با حرف هایش درباره اسرائیل و آمریکا موجب اعمال تحریم های سخت علیه ایران شد در حالیکه اگر ایران یک بار دیگر تصمیم بگیرد به سمت بمب برود، اظهارات شیرین روحانی و لبخند اغواگرانه او می تواند معضل فکری جدی برای اسرائیل ایجاد کند.
 
این روزنامه صهیونیستی که بی پروا خشم و ناراحتی خود از انتخاب مجدد روحانی در ایران را بیان کرده است در ادامه می نویسد: روحانی یک بازاریاب فوق العاده است و با توجه به وجهه ای که دارد می تواند تحرکاتی مانند تلاش اسرائیل و آمریکا برای توقف تولید موشک بالستیک در ایران را متوقف کند.
 
وای نت با اشاره به اینکه موفقیت روحانی در تحقق وعده های اقتصادی داده شده در مبارزات انتخاباتی هم به نفع اسرائیل نیست تاکید کرده است: می توان امیدوار بود که مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری جوانان و وعده هایی که رئیس جمهور لبخند بر لب ایران داده است بر طرف نشود و این خبر خوب خواهد بود در غیر اینصورت اگر روحانی بتواند وعده های اقتصادی خود را نیز محقق کند به هیچ وجه مطلوب اسرائیل نخواهد بود چرا که این موضوع به تدوام حکومت روحانیون در ایران و قدرتمند شدن ایران منجر خواهد شد.
 
این روزنامه صهیونیستی در ادامه بر چالش های داخلی پیش روی حسن روحانی  ازجمله مخالفت گسترده و سراسری محافظه کاران با او و برنامه هایش تاکید کرده و نوشته است: اسرائیل باید همچنان برنامه اطلاعات و جاسوسی خود در ایران راتقویت کند تا ببیند سرانجام پیروز نهایی این منازعات چه کسی خواهد بود.
نظرات بینندگان