arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
بیانیه جبهه پایداری:

رای 16 میلیونی رئیسی، قدرت بسیار خوبی برای جلوگيري از اعوجاجات احتمالي دولت روحانی است / لیدر جریان مقابل کدخدابین بود

جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و حواشي اين انتخابات و همچنين مطالبات از دولت دوازدهم بيانيه اي را منتشر كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و حواشي اين انتخابات و همچنين مطالبات از دولت دوازدهم بيانيه اي را منتشر كرد. 
 
به گزارش انتخاب، متن اين بيانيه به شرح زير است: 

انتخابات با شكوه دوازدهمين دوره رياست جمهوري كه در 29 ارديبهشت با حضور حماسي شما رقم خورد، چشمان جهانيان را خيره كرد و همه نخبگان و سياستمداران جهان را به شگفتي واداشت. مشاركت 73 درصدي شما پس از گذشت 39 سال از انقلاب اسلامي كه در حقيقت رأي به نظام اسلامي و ايستادن بر سر آرمان هاي انقلاب بود جهانيان را متعجب و دشمنان را سخت عصباني نمود. 
 
جبهه پايداري انقلاب اسلامي وظيفه خود مي داند از آحاد ملت ايران كه با حضور خود اين حماسه بزرگ را خلق كردند تشكر نموده و بصورت ويژه از حضور و مجاهدت‌ها، و تقواي سياسي برادر عزيزمان آيت الله دكتر سيدابراهيم رئيسي كه با گفتمان انقلابي، شعار حمايت از محرومان و مبارزه بي امان با فساد و ارائه الگويي واقعي از رعايت اخلاق و رعايت شأن رياست جمهوري، فضاي جديدي به روي مردم گشودند، تشكر كند. 
 
با پايان يافتن انتخابات، اكنون فرصت آن است كه جبهه پايداري انقلاب اسلامي، نكات مهمي را با ملت بزرگ ايران در ميان گذارد: 
 
1. پيروز اصلي اين انتخابات، ملت بزرگ ايران، نظام مقدس جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب هستند كه بار ديگر صحنه شكوهمندي از عشق و اعتماد متقابل بين مردم و حكومت اسلامي را با لبيك به نداي رهبر فرزانه انقلاب و مشاركت بيش از 70 درصدي خود رقم زدند. 
 
2. انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري بركات زيادي براي جبهه حاميان انقلاب اسلامي داشت كه مي توان مختصراً به برخي از آنها اشاره كرد: 
 
2-1. اگر نگوييم مهمترين، ولي قطعاً يكي از مهمترين دستاوردهاي 29 ارديبهشت 96 بر همگان، حتي آنهايي كه مي‌گفتند بايد شخص اصلح را بدليل عدم رأي آوري كنار گذاشت و سراغ افراد رأي آور رفت، اين بود كه اگر كانديداي مورد نظر حقيقتاً اصلح باشد، يعني ويژگي‌هاي اصلي چون تقوا، سابقه اجرايي و مديريتي كلان و قابل قبول، شناخت دقيق از نيازهاي كشور داشتن، مردمي بودن و با درد و مشكلات مردم آشنايي داشتن، شجاع بودن و ايستادگي كردن در برابر هجمه‌ها و تهمت‌ها، و كارآمدي و توانايي اداره قوه مجريه را دارا باشد، قطعا رأي آور نيز خواهد بود.  
 
اصلح بودن به معناي حجره نشيني و عزلت گزيني نيست. اصلح بودن به معناي بي‌عرضگي و تنها دم از انقلاب زدن نيست. اصلح كسي است كه معيارهاي لازم و كافي براي اداره كشور را داشته باشد؛ و اگر چنين شخصي پيدا شود و به ميدان آورده شود، حتي اگر كمتر از 2 ماه برايش تبليغ شود، 16ميليون رأي خواهد آورد.
 
2-2. از ديگر بركات اين انتخابات آن بود كه شاهد بوديم وقتي فرد اصلح شناخته شد و به ميدان آورده شد، تمامي سلايق سياسي ذيل گفتمان انقلاب اسلامي، زير يك چتر واحد جمع خواهند شد. شايد در هيچ كدام از ادوار گذشته انتخابات‌ رياست جمهوري، شاهد ايجاد چنين وحدتي و چنين گردهمايي تفكرات متنوع سياسي انقلابي، ذيل يك چتر واحد نبوديم. 
 
3. اين رأي 16 ميليوني كه براساس وجود مباني عموماً مشترك بين رأي دهندگان شكل گرفت، قدرت بسيار خوبي براي نظام در جلوگيري از اعوجاجات احتمالي دولت دوازدهم ايجاد خواهد كرد. مثلاً از ياد نبرده‌ايم كه مقام معظم رهبري، با در دستور قرار دادن سياست نرمش قهرمانانه، با آنكه مكرر اعلام كرده بودند از توافق با غربي‌ها و آمريكايي‌ها چيزي گير ملت ايران نخواهد آمد، اما مذاكره با 1+5 را پذيرفتند و به دولت اجازه مذاكره دادند و متاسفانه در نهايت با تصويب برجام و عدم پايبندي غربي‌ها به تعهداتشان در اين توافقنامه، پيش بيني ايشان محقق شد.  
 
بنابراين در دولت آينده، اين رأي بالا كه گواه وجود انتقادات اساسي در بخش عظيمي از مردم نسبت به عملكرد 4 ساله گذشته دولت آقاي روحاني مي‌باشد، امكان خوبي براي نظارت بر عملكردهاي دولت و دفاع از حقوق ملت و جلوگيري از انحرافات دولت و عقب نشيني از منافع كشور ايجاد خواهد كرد. 
 
4. از اتفاقات مهم اين انتخابات آن بود كه حاميان جبهه انقلاب با حمايت گسترده و واحد از آيت الله رئيسي، آن هم با وجود عمليات رواني از سوي حاميان دولت يازدهم مبني بر رقيب هراسي و القاي وقوع جنگ و تحريم و از بين رفتن آزادي در صورت پيروزي آقاي رئيسي، حمايت 16 ميليوني از وي رقم زدند. اين رأي 16 ميليوني سبب مي‌شود تا ديگر حاميان دولت نتوانند با تحقير رقيب، آنها را عده‌اي قليل خطاب كرده و از زير بار مسئوليت پاسخگويي در قبال وظايف ذاتي خود شانه خالي كنند.كسب اين 16 ميليون رأي سبب خواهد شد تا جبهه قدرتمندي از منتقدين دلسوز در برابر دولت مستقر شكل بگيرد. بر اين اساس دولت ناچار خواهد بود به مطالبات بر حق اين بخش بزرگ از جامعه، كه از قضا وحدت گفتماني و اشتراكات مبنايي عميق و فراواني نيز با يكديگر دارند، توجه جدي داشته باشد. 
 
5. متاسفانه در زمان تبليغات انتخابات رياست جمهوري برخلاف منافع ملي، حرف‌هايي در جهت تحقير توانمندي‌هاي دفاعي و نظامي از برخي كانديداها گفته شد كه يادآور همان سخنان كذايي چند وقت قبل ليدر اين جريان كدخدابين بود، آنجا كه گفته شد "دنياي امروز، دنياي گفتمان‌هاست نه دنياي موشك‌ها!" گرچه گوينده اين سخن امروز در بين ما نيست، اما ملت ايران خود مشاهده كردند كه تنها يك هفته پس از برگزاري انتخابات در ايران، بزرگترين قرارداد نظامي و تسليحاتي تاريخ، بين آمريكا و عربستان به ارزش نزديك به 500 ميليارد دلار منعقد شد و تحريم‌هاي جديدي نيز بر عليه كشور عزيزمان در شرف تصويب قرار گرفت. كاش دولت دوازدهم از گذشته عبرت گيرد و بداند در درياي خروشان و پرتلاطم منطقه غرب آسيا، كه تقريباً اكثر كشورهاي اين منطقه درگير جنگ‌هاي ساخته شده توسط آمريكا و عمال مرتجع و وابسته منطقه هستند، راهي جز تقويت بنيه‌هاي دفاعي كشور وجود ندارد. 
 
6. تخلفات گسترده و اثرگذار انتخاباتي نيز از جمله مسائل مهمي است كه مي‌بايست به آنها توجه كرد. در اين انتخابات متأسفانه از القاي دروغ 8 ساله بودن مدت رياست جمهوري در ايران و تهديد مردم شهرستان‌ها و روستاها به قطع امكانات آن مناطق درصورت كم بودن آراي كانديداي دولت مستقر در صندوق آن حوزه‌ها توسط مسئولين مربوطه، پخش كردن بي‌حساب و كتاب پول بين فرمانداران و دهياران و ترساندن مردم از وقوع جنگ در صورت رأي آوري كانديداي رقيب گرفته تا خريد و فروش وسيع رأي در سراسر كشور، نرساندن تعرفه رأي به تعداد زيادي از حوزه‌هاي رأي گيري، شروع رأي گيري در تعدادي از حوزه‌ها ساعت‌ها پس از آغاز ساعت رسمي رأي گيري، عدم درج شهرت آقاي رئيسي در تعدادي از حوزه‌هاي اخذ رأي، چاپ در رديف اول و با فونت درشت نام آقاي حسن روحاني در شعبات اخذ رأي، امتناع از رأي گرفتن از مردم در ساعات پاياني اخذ رأي در حوزه‌ها و مناطقي كه رأي دكتر رئيسي بالاتر از رقيب بوده در حالي كه اخذ رأي در بسياري از حوزه‌هاي ديگر تا ساعت‌ها- حتي پس از ساعت 24 روز 29 ارديبهشت- ادامه داشته است، در نظر نگرفتن شعبه و صندوق رأي گيري در بسياري از مناطق روستايي كه عمدتاً رأي آقاي رئيسي در اين مناطق بالاتر از رقيب بوده است و... به وقوع پيوست. اسناد اين تخلفات در بيش از 3 هزار صفحه هم اكنون در اختيار شوراي نگهبان گذاشته شده است. اميد آن مي‌رود كه رسيدگي به اين تخلفات و مجازات خاطيان جلوي تبديل شدن آن به يك روند و سنت غلط را بگيرد. 
 
7. دولت توجه داشته باشد كه پس از انتخابات، چه حاميان كانديداي پيروز و چه منتقدان عملكرد دولت يازدهم، مترصد تحقق وعده‌ها هستند و به شكل ويژه بر مطالبه حق مردم و رعايت حقوق محرومان تأكيد دارند. در اين زمينه از رسانه‌ها و به ويژه رسانه ملي مي‌خواهيم كه با جديت و بدون تعارف به اين مطالبه بحق مردم بپردازند. 
 
8. دولت يازدهم متأسفانه در حوزه‌هاي مختلف اعم از اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، آزادي بيان و پذيرش نقد دلسوزان، حفظ عزت ملي و كرامت مردم و... دچار ضعف‌هاي جدي بوده است. در اقتصاد، كشور با ركود بي‌سابقه و بيكاري افسارگسيخته مواجه شد. بودجه عمراني كشور با كاهش معنادار مواجه شد، در حالي كه هزينه‌هاي جاري دولت يازدهم نسبت به دولت قبل، دو برابر شده است. 
 
در اين چهار سال، رئيس دولت، منتقدان را مكرراً با الفاظ دون شأن جايگاه رياست جمهوري مورد خطاب قرار داد و به جاي اينكه رئيس جمهور تمام ملت باشد، خود را تنها پاسخگو به حاميان خود مي‌دانست. ارتباط مثبت با كشورهاي دوست و همسايه، كشورهاي اسلامي و همپيمانان آمريكاي لاتين و آمريكاي جنوبي كاهش پيدا كرد. جسارت به دو نوجوان در فرودگاه جده شد و فاجعه منا رقم خورد، نماينده ايران با مخالفت آمريكا، در سازمان ملل پذيرفته نشد، كشور 800 هزار نفري جيبوتي به ملت بزرگ ايران دهن كجي كرد و روابط ديپلماتيك خود را با ايران قطع كرد و... . 
 
حال، خواست اساسي از دولت دوازدهم اين است كه با پذيرش اشتباهات گذشته، نسبت به تغيير روش‌ها و روندهاي غلط گذشته اقدام كند. نسبت به رفع فقر و بيكاري كارگران و جوانان و بانوان و... تعهد داشته باشد و همچون دو ماه منتهي به انتخابات پركار باشد و در جهت رسيدگي به محرومان بكوشد، كرامت ايرانيان را در مواجهه با زورگويان و قدرت‌طلبان غربي حفظ، و از عزت ملي دفاع كند، نسبت به اعتلاي فرهنگ اسلامي- ايراني اهتمام ورزد، نقد دلسوزان كشور را به جان بخرد و در جهت رفع نواقص و كاستي‌ها از اين ديدگاه‌ها بهره ببرد، از افتادن به ورطه‌هاي سياسي و برخوردهاي جناحي بپرهيزد و نسبت به بكارگيري جوانان متخصص در دولت دوازدهم تعهد داشته باشد. 
 
9. درخاتمه از همه امت در صحنه مخصوصاً جوانان انقلابي درخواست داريم كه با قوت و قدرتي بيشتر از پيش در جهت بسط و حاكميت هرچه بيشتر گفتمان انقلاب اسلامي و بصيرت افزايي در بين توده‌هاي مردم تلاش جهادي نموده و يقين داشته باشند كه پيروزي نهايي از آن مؤمنين و مجاهدين ولايتمدار است.

نظرات بینندگان