arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶

نوسانات انواع سکه در دومین ماه سال جاری

بازار سکه در دومین ماه سال جاری با تحولاتی همراه شد به طوری که سکه تمام طرح جدید حدود ۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ هزار تومان عرضه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازار سکه در دومین ماه سال جاری با تحولاتی همراه شد به طوری که سکه تمام طرح جدید حدود ۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ هزار تومان عرضه شد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بازار سکه در دومین ماه سال جاری با نوسانات و تغییراتی همراه بود و در مقاطع مختلف اردیبهشت با روند سینوسی مواجه شد.
 
سکه تمام طرح جدید در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در میان یک میلیون و ۱۹۵ هزا رتومان تا یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع حدود ۳۰ هزار تومان تغییر قیمت داشته باشد.
 
این سکه در ابتدای اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان حرکت خود را آغاز کرد، در ادامه نرخ سکه با روند کاهش مواجه شد و ابتدا به یک میلیون و ۲۱۸ هزار تومان و در میانه‌های ماه به یک میلیون و ۲۰۹ هزار تومان رسید. در ادامه ماه سکه تمام طرح جدید با ادامه روند کاهشی به کمترین میزان خود در اردیبهشت ماه رسید و یک میلیون و ۱۹۵ هزار تومان در بازار فروخته شد.
 
در ادامه و با نزدیک شدن به آخرین روزهای ماه قیمت این نوع سکه به یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان و در نهایت در آخرین روز ماه به یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رسید.
 
اما نیم سکه در این بازه زمانی بین ۶۵۷ هزار تومان تا ۶۹۲ هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع ۳۵ هزار تومان نوسان قیمت را در اردیبهشت ماه تجربه کند.
 
نیم سکه با نرخ ۶۹۲ هزار تومان در نخستین روزهای اردیبهشت ماه عرضه شد و در ادامه با روند نزولی ۶۷۴ هزار تومان رسید و در میانه‌های ماه با رسیدن به ۶۶۴ هزار تومان به کمترین نرخ خود در این ماه رسید اما در اواخر ماه بار دیگر این حرکت کاهشی را ادامه داد و در آخرین روز ماه به یک میلیون و ۶۵۷ هزار تومان رسید.
 
همچنین ربع سکه بین ۳۷۲ تا ۳۸۲ هزار تومان در اردیبهشت ماه در نوسان بود تا در مجموع ۱۰ هزار تومان نوسان قیمت را پشت سر بگذارد. ربع سکه در نخستین روز ماه با قیمت ۳۸۲ هزار تومان عرضه شد و در مجموع با طی کردن روند کاهشی در طول ماه به ۳۷۸ هزار تومان و در آخر ماه به ۳۷۲ هزار تومان در بازار فروخته شد.   
 
اما محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران - درباره آخرین وضعیت بازار سکه به ایسنا گفت که در مورد سکه کاهش تقاضا باعث شد که قیمت آن در هفته‌ای که گذشت  نزولی شود و به طور متوسط سکه تمام حدود ۱۶ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. از طرفی هم کاهش قیمت ارز و تاثیر آن باعث شد که بر خلاف بازار جهانی قیمت‌ها در بازار داخلی کاهش پیدا کند.
 
به گفته وی اکنون‌ داد و ستدها در بازار کاهش پیدا کرده است و با شروع ماه رمضان با یک عدم تقاضا برای سکه روبرو خواهیم بود و بازار در هفته اول آرام خواهد بود ولی با نزدیک شدن به نیمه ماه رمضان بازار مجددا رونق خواهد گرفت و بعد از آن در ایام شب‌های قدر داد و ستد کاهشی خواهد شد و در نهایت در اواخر ماه رمضان و با فرا رسیدن تابستان دوباره تقاضا افزایش خواهد یافت
نظرات بینندگان