arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
در پی افزایش درگیری ها؛

هزاران نفر از مردم شهر مراوی فیلیپین از خانه های خود گریختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: با افزایش اقدامات تروریستی گروه «مائوته»، هزاران نفر از شهروندان شهر مراوی فیلیپین مجبور به ترک خانه ها و شهر خود شدند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، با افزایش اقدامات تروریستی گروه «مائوته» وابسته به داعش در شهر «مراوی» و اقدام ارتش فیلیپین برای دفع آنها، هزاران نفر از شهروندان این شهر از خانه های خود گریختند.
 
به نوشته رویترز، گروه تروریستی مائوته که کنترل بخش های بزرگی از شهر مراوی در جزیره «ماندانائو» در جنوب فیلیپین را در دست دارد، اقدام به دستگیری مسیحیان، فراری دادن زندانیان و اشغال و آتش زدن ساختمان ها کرده است.
درگیری ها و خشونت در مراوی از عصر روز سه شنبه در پی حمله ناموفق نیروهای امنیتی فیلیپین به تروریست ها افزایش یافته است.
 
براساس این گزارش، تروریست ها چندین ساختمان را آتش زدند و پل ها، یک بیمارستان، دو زندان، یک کلیسا و یک دانشگاه را به کنترل خود درآوردند.
سربازان و تروریست ها هر کدام در منطقه تحت کنترل خود در شهر مراوی و خارج از آن اقدام به برقراری ایست بازرسی کرده اند.
صف های طولانی کامیون های باربری و جیپ هایی که مملو از مردم وحشت زده است، در جاده ها تشکیل شده و ارتش همه ماشین ها را بازرسی می کند تا کسی سلاح به همراه نداشته باشد.
 
گروه تروریستی مائوته که به نام «داعش لانائو» نیز خوانده می شود، شامل گروهی افراط گرا متشکل از برخی اعضای پیشین جبهه آزادیخواه اسلامی مورو و تعدادی تروریست خارجی است.
«عبدالله مائوته» و «عمر مائوته» دو برادر این گروه تروریستی را در سال 2013 بنیان گذاشتند و گفته می شود عمر مائوته فوریه امسال در درگیری با ارتش فیلیپین کشته شده است.
 
حدود 200 تا 300 تروریست مائوته آذرماه سال گذشته شهرک «بوتیگ» را نیز در جنوب فیلیپین اشغال کردند که با تلاش نیروهای نظامی و پس از عملیات هوایی، زمینی و توپخانه ای، تروریست ها این شهرک را تخلیه کردند، اما حکومت نظامی اعلام نشد.
 
این گروه که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است، سپتامبر سال گذشته در حمله ای تروریستی در شهر داوائو، زادگاه رئیس جمهوری فیلیپین، باعث مرگ 14 نفر شد.
نظرات بینندگان