arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

چمران: ۱۰ درصد آرای شورای شهر تهران بازشماری می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته، ۱۰ درصد آرای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بازشماری می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مهدی چمران در چهلمین اجلاس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: آخرین اجلاس شورای عالی استان‌ها ماه آینده برگزار می‌شود و در اجلاس امروز به موضوعاتی همچون انتخابات، سالروز آزادی خرمشهر، حضور ترامپ در عربستان و خاورمیانه و همین‌طور تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات پرداخته شد.

وی افزود: در دستور اول این جلسه بررسی طرح توسعه انرژی‌های تجزیه‌پذیر موردبررسی قرار گرفت. چمران بیان داشت:‌ بر اساس این طرح باید در سطح شهرها مثل پارک‌ها و معابر عمومی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از انرژی‌های تجزیه‌پذیر انجام شود. رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در این خصوص باید هر ساله حداقل 10 درصد از معابر از انرژی‌های تجزیه‌پذیر استفاده کنند و پیش‌بینی شده است که شورای شهر بودجه لازم در این خصوص را اختصاص دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح دیگری که امروز موردبررسی قرار گرفت پارکینگ‌های زیر سطحی معابر عمومی بوده است که باید در این خصوص به مباحثی چون خطوط آب‌، برق و گاز نیز توجه کرد تا آسیبی وارد نشود. چمران در ادامه درباره انتخابات نیز اظهار داشت: 200 شکایت مبنی بر تخلف انتخاباتی در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر به فرمانداری ارسال شده است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: این گزارشات توسط کاندیداهای لیست خدمت مستقل و حتی اصلاح‌طلبان داده شده است.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد 10 درصد از آرای صندوق‌های پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا بازشماری شود.

چمران درباره اولویت‌های شورای پنجم نیز اظهار داشت: اولین اولویت رسیدگی به امور شوراهاست و باید به توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا با حمایت‌های دولت و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز اقدام شود.
نظرات بینندگان