arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
حسین زاده:

انتخاب مردم، کشور را بیمه کرد و نشان داد به آرامش، ثبات و پیشرفت علاقه مندند/ انتقاد از حملات غير منصفانه به نظام بانکی در دوره انتخابات/ تمرکز نظام بانکی در سال جاری بر روی واحدهای تولیدى نیمه تمام و تکمیل آنهاست

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم حمایت نظام بانکی از تولید و اشتغال در سال جاری تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم حمایت نظام بانکی از تولید و اشتغال در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده در همایش بررسی عملکرد سال 1395و تبیین سیاست های بانک در سال 1396 ضمن تقدیر از مشارکت کم سابقه و هوشمندانه مردم در انتخابات اخیر و تبریک انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رییس جمهور، اظهار کرد: این انتخاب مردم، کشور را بیمه کرد و نشان داد آنها به آرامش، ثبات و پیشرفت علاقه مندند.
 
حسین زاده: انتخاب مردم، کشور را بیمه کرد و نشان داد آنها به آرامش، ثبات و پیشرفت علاقه مندند/ انتقاد از حملات غير منصفانه به نظام بانکی از سوی برخى از افراد در دوره تبلیغات انتخاباتی 

وی با اشاره به افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی، رشد 34 درصدی منابع، افزایش 2.5 درصدی سهم بازار و کاهش NPL بانک ملی ایران به 7.8 درصد، ادامه داد: ما باید در حوزه صدور ضمانتنامه های بانکی و LC هاى داخلى و خارجى و موارد مشابه بیشتر فعالیت کنیم.

به گفته حسین زاده، برنامه امسال بانک ملی ایران با رویکرد درآمد و سودمحوری تنظیم شده تا به استحکام مالی بانک بیشتر کمک کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه انضباط مالی در راس برنامه های بانک است، ادامه داد: هم اکنون مدیریت منابع و نقدینگی در بانک بسیار مناسب است و اين روند بايد تداوم داشته باشد .

حسین زاده در ادامه به اقدامات نظام بانکی در سال گذشته برای کمک به تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: سال گذشته با وجود اینکه پیش بینی شده بود 7500 واحد تولیدی از سوی بانک ها تامین مالی شوند، این عدد در عمل به 25 هزار واحد رسید.

وی افزود: بانک ها 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار بنگاه های اقتصادی قرار دادند که سهم بانک ملی ایران از این رقم بيش از سه هزار میلیارد تومان بود.

رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با انتقاد از حملات غير منصفانه به نظام بانکی از سوی برخى از افراد  که در دوره تبلیغات انتخاباتی اوج گرفت، تاکید کرد :بانک های دولتی در سال جاری نیز حامی تولید و اشتغال خواهند بود.

به گفته وی، تمرکز نظام بانکی در سال جاری بر روی واحدهای توليدى  نیمه تمام و تکمیل آنهاست.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه شعب بانک هنگام پرداخت تسهیلات باید استقلال نظر كارشناسى داشته و نباید تحت تاثیر فشارها قرار بگیرند، گفت: تسهیلاتی که با نظر کارشناسی بانک پرداخت شده، سوخت نخواهد شد.

حسین زاده همچنین به گشایش های ایجاد شده در حوزه روابط بین الملل بانکی اشاره کرد و ادامه داد: امروز بانک ها و کارگزاران خارجی به سمت بازار ایران آمده اند و البته تمایل آنها به همکاری با بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین  بانک ایرانی خيلى بيشتر است.

وی همچنین به وصول مطالبات معوق به عنوان یک اقدام جاری در بانک اشاره کرد و گفت: باید از هم اكنون افراد فعال، توانا و با انگیزه را برای این کار انتخاب کنیم و نگذازيم مانده مطالبات بانك افزايش كند و نسبت كاهش آن نيز اقدام مؤثرى انجام دهيم .

مدیرعامل بانک ملی ایران گسترش فعالیت های ارزی بویژه در حوزه صدور ضمانتنامه ها و گشايش اعتبارات اسنادى را بار دیگر مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امسال باید سال افزایش سود برای بانک ملی ایران باشد.

حسين زاده در فراز پايانى خود نسبت به ارائه محصولات و خدمات متمايز بانك چه در حوزه IT و چه در حوزه هاى ديگر تأكيد داشت و اضافه نمود بانك بايد به مشتريان VIP خود سرويس هاى منحصر بفرد و ويژه اى ارائه بدهد بطورى كه براى اين موضوع ، طرح هاى بسيار خوب و مدرنى داريم كه در آينده بسيار نزديك معرفى خواهند شد .
نظرات بینندگان