arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶

دست دادن پادشاه عربستان با بانوی اول آمریکا در مالزی خبرساز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتشار خبرها و فیلم دست دادن 'ملک سلمان' که لقب خادم حرمین شریفین را یدک می کشد با 'ملانیا' همسر 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا باعث شد وزیر ورزش و جوانان مالزی با موضع گیری نسبت به منتقدان، آنها را مورد انتقاد طعنه آمیز قرار دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، 'خیری جمال الدین' وزیر ورزش و جوانان مالزی پس از انتشار تصویری از 'ملک سلمان' که در حال دست دادن با همسر 'ترامپ' بود به طور آشکار از کسانی که مخالف دست دادن زن و مرد هستند، انتقاد کرد. 

به نوشته روز چهارشنبه تارنمای روزنامه استار، وزیر ورزش و جوانان مالزی با ارجاع کنایه آمیز به این عمل که برخی از مردم مالزی از انجام آن پرهیز می کنند، نوشت: خادم حرمین شریفین با خانم 'ترامپ' دست داده است، و ما دست دادن بین دو جنس مخالف را متوقف کرده ایم. 

براساس قوانین عربستان سعودی، لمس کردن زنان و مردانی که با یکدیگر نسبتی ندارند، ممنوع است. 

تصویر دست دادن 'سلمان عبدالعزیز' پادشاه عربستان با همسر ترامپ که در فرودگاه بین المللی ملک خالد گرفته شده، در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت، اما دلیل بازتاب آن موضوعی متفاوت بود. 

رسانه های آمریکایی رعایت نکردن حجاب همسر و دختر 'دونالد ترامپ' را در این سفر برجسته کردند. 

این حساسیت به این دلیل انجام شد که 'دونالد ترامپ' پیشتر به دلیل اینکه 'میشل اوباما' همسر 'باراک اوباما' رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سفر خود به عربستان حجابش را رعایت نکرد، وی را مورد انتقاد قرار داده بود. 

نظرات بینندگان