arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

افزایش 3 برابری سرطان پروستات در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به افزایش 2.5 تا 3 برابری سرطان پروستات در کشور گفت: چاقی، اضافه وزن و عدم تحرک فیزیکی به عنوان مهمترین عوامل بروز سرطان پروستات در کشور محسوب می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به افزایش 2.5 تا 3 برابری سرطان پروستات در کشور گفت: چاقی، اضافه وزن و عدم تحرک فیزیکی به عنوان مهمترین عوامل بروز سرطان پروستات در کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش انتخاب، دکتر رضا ملک‌زاده امروز در بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه از حدود 20 سال گذشته سرطان پروستات به تدریج در کشور در حال افزایش است، افزود: البته دلیل افزایش این سرطان بالا رفتن سن و طول عمر جامعه است. زیرا جامعه ما به سمت مسن‌تر شدن است و سرطان پروستات نیز افزایش می‌یابد و از طرفی چاقی، عدم تحرک فیزیکی، مصرف زیاد گوشت و دریافت کالری زیاد از جمله عوامل بروز سرطان پروستات است.

وی اضافه کرد: متاسفانه 90 درصد مردم کشور تحرک کافی ندارند و 30 درصد ایرانیان چاق هستند و 40 درصد هم اضافه وزن دارند.

دکتر ملک‌زاده درباره روش‌های پیشگیری از سرطان پروستات گفت: امروزه روش‌های غربالگری سرطان پروستات در حال تغییر است و بیماران حتما با پزشک مشورت کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به رتبه ایران در سال 2016 افزود: برای اولین بار 51 هزار مقاله و سند علمی را در اسکوپوس ثبت کرده‌ایم و رتبه شانزدهم در زمینه تعداد مقالات را دارا هستیم، به طوری که با این رتبه از ترکیه و بسیاری از کشورهای منطقه بالاتر هستیم و 15 هزار مقاله در حوزه پزشکی و سلامت داشته‌ایم.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر ملک‌زاده تصریح کرد: طبق شاخص‌های بین‌المللی توانسته‌ایم رتبه اول علمی را از نظر شاخص‌های کیفی و کمی در منطقه کسب کنیم و در زمینه انتشار مقالات علوم پزشکی نیز جهش بسیار خوبی در سال‌های اخیر داشته‌ایم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان