arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

ریولین: ایران باید از سوریه خارج شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد ترسیم آینده روشن برای منطقه غرب آسیا، مستلزم خروج ایران از سوریه و لبنان است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی، در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قدس اشغالی گفت: "آقای رئیس جمهور ترامپ و خانم ملانیا امیدوارم که از زمان (اقامت خود در اینجا) لذت برده باشید. از اینکه فرصتی پیش آمد که از افکار و چشم اندازهای شما مطلع شوم، قدردان هستم. به اعتقاد من، پیوند ناگسستنی بین ما، در کنار عزم شما، فرصت هایی عظیم به روی دولت اسرائیل و سراسر منطقه خواهد گشود.»
 
رئیس رژیم صهیونیستی افزود: «آقای رئیس جمهور، خرسندیم از اینکه می بینیم آمریکا دوباره به منطقه آمده و آمریکا دوباره بازگشته است. شما، غلبه بر داعش را به عنوان یکی از مهم ترین مأموریت های خود عنوان کردید. این، مهم ترین هدف است. اسرائیل هر آنچه در توان دارد به کار خواهد بست تا به شما در این مأموریت کمک کند. در خصوص اقداماتی که شما در سوریه انجام دادید، اسرائیل قدردان رهبری آمریکا و دولت شما (ترامپ) است. خطوط قرمزی، مشابه آنچه در سوریه رخ داد، وجود دارد که هرگز نباید از آنها عبور کرد. هزینه ای وجود دارد که  باید کسانی که ابتدایی ترین ارزش های انسانی را نقض می کنند، آن را بپردازند. در مواجهه با وقایع هولناکی که هنوز در آنسوی مرزهای ما رخ می دهد، باید اقدامات بیشتر را مد نظر قرار داد. من از شما و همچنین تمایل شما برای کمک به ما در مسیر حرکت به جلو، استقبال می کنم. آقای رئیس جمهور، ما می خواهیم به جلو حرکت کنیم و باید این کار را در کنار آمریکا انجام دهیم.»
 
ریولین  در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: «ما می توانیم در اینجا، سرزمینی آباد، مرکز بین‌المللی برای گردشگری، سرزمین شرکت های نوپا و دره سیلیکون (قطب مراکز فناوری) در فاصله اردن تا مدیترانه داشته باشیم؛ اما باید اطمینان یابیم که با (فعالیت) ایران، داعش و حماس در مرزهایمان، با رویا به خواب نرویم و با کابوس از خواب برخیزیم. برای اینکه رؤیا پردازی کنیم باید اطمینان یابیم که ایران خارج شده است؛ از مرزهای ما بیرون رفته است؛ از سوریه خارج شده است؛ از لبنان بیرون رفته است.»
 
رئیس رژیم صهیونیستی سپس گفت: من از شما و همچنین تمایل شما برای کمک به ما در مسیر حرکت به جلو، استقبال می کنم. آقای رئیس جمهور، ما می خواهیم به جلو حرکت کنیم و باید این کار را در کنار آمریکا انجام دهیم.

نظرات بینندگان