arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

آیا برنامه ای برای حمایت از بازار سرمایه وجود دارد ؟!

در پایان معاملات دوشنبه 1 خرداد ماه 1396 ، شاخص کل بورس 69 واحد کاهش داشت و به رقم 81124 واحد رسید. در این راستا، نمادهای حکستی با 78 واحد ، جم با 24 واحد ، همراه با 22 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و شبندر با 58 واحد ، خودرو با 28 واحد ، کگل با 24 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 250 میلیارد تومان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ مهدی نوروزی :در پایان معاملات دوشنبه 1 خرداد ماه  1396 ، شاخص کل بورس 69 واحد کاهش داشت و به رقم 81124 واحد رسید. در این راستا، نمادهای حکستی با 78 واحد ، جم با 24 واحد ، همراه با 22 واحد ، بیشترین تاثیر مثبت و شبندر با 58 واحد ، خودرو با 28 واحد ، کگل با 24 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم تقریبی 250 میلیارد تومان رسید.
 
در بازار فرابورس شاخص کل با 1 واحد افزایش به رقم 928 واحد رسید . ارزش معاملات در این بازار به رقمی بالغ بر 308 میلیارد تومان رسید .
 
بیشترین ارزش معاملات امروز به ترتیب متعلق به نمادهای معاملاتی وبیمه ( سرمایه گذاری صنعت بیمه ) با رقم تقریبی 13 میلیارد و 500 میلیون تومان ، وخاور ( بانک خاورمیانه ) با رقم تقریبی 7 میلیارد تومان ، پترول ( گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ) با رقم تقریبی 5 میلیارد و 700 میلیون تومان ، باما ( کاما ) با رقم تقریبی 4 میلیارد و 500 میلیون تومان ، فولای ( صنایع فولاد آلیاژی یزد ) بارقم تقریبی 4 میلیارد و 200 میلیون تومان  ، ذوب ( ذوب آهن اصفهان ) با رقم تقریبی 3 میلیارد و 900 میلیون تومان است .
 
در بازار چه خبر بود ؟
 
با شروع معاملات امروز بازار سرمایه ، نقدینگی موجود در این بازار به سمت تک سهم هایی رفت که احتمال وجو بازیگردان های خاصی را در این سهم ها نشان می دهد .
 
اگرچه نبود برنامه مدون برای حمایت از بازار سرمایه همچنان بسیاری از سرمایه گذاران را با بلاتکلیفی مواجه ساخته است ولی همچنان سهام شرکت هایی در بازار هستند که با تقاضای نسبی مواجه اند.
 
در این راستا نماد معاملاتی فولای ( صنایع فولاد آلیاژی یزد ) در کانون توجه بازار قرار گرفت و بعد از حجم معاملات بیش از 17 میلیون برگه سهم در قیمت 2382 ريال صف خرید پرحجمی را تشکیل داد .  
 
شاید از جمله مواردی که بتوان تقاضای بالای امروز فولای را توجیه کرد سرمایه پایین این شرکت فرابورسی است که با تزریق نقدینگی در آن می توان قیمت سهم را دستخوش تغییرات مهمی کرد .
 
از جمله تک سهم هایی که امروز با تقاضای بازار مواجه شد نماد معاملاتی وتوکا ( سرمایه گذاری توکا فولاد ) است که باحجم معاملات بیش از 17 میلیون برگه سهم تا آستانه مثبت قیمت نیز پیش رفت .
 
نکته جالب توجه معاملات امروز حق تقدم وتوکا ( وتوکاح) است که با نوسان قیمت حدود 18درصدی تا صف خرید قیمت پیش رفت و  با  حجم معاملات بیش از 129 میلیون برگه حق تقدم سهم ، تقاضای پرحجمی را در آستانه مثبت قیمتی برای این نماد ایجاد کرد .
 
از جمله نمادهای معاملاتی پرتقاضای امروز مربوط به نماد وخاور ( بانک خاورمیانه ) است که در روزهای گذشته نیز با تقاضای پرحجمی در بازار مواجه بود .
 
وخاور اگرچه امروز با صف خرید به معاملات امروز خود پایان نداد ولی توانست با حجم معاملات بیش از 24 میلیون برگه سهم ، بیشترین ارزش معاملات گروه بانک را به خود اختصاص بدهد.
 
از جمله موارد جالب در معاملات امروز ، متعلق به نماد معاملاتی وبیمه ( سرمایه گذاری صنعت بیمه ) است که بیشترین ارزش معاملات امروز بازار را به خود اختصاص داد .
 
وبیمه که در ابندای معاملات امروز با صف فروش قیمت مواجه بود در ادامه معاملات خود توانست با حجم معاملات بیش از 34 میلیون برگه سهم تا نزدیکی صف خرید قیمت نیز پیش رود .
 
در پایان معاملات امروز ، نمادهای معاملاتی  غشهداب ، مفاخر ، شگامرن به تابلوی معاملات بازگشتند و در مقابل نمادهای کهرام ، قمرو ،غدشت ، خکار  با توجه به تعدیل پیش بینی هر سهم ، فباهنر ، دابور ، پسهند جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي ، بهپاک با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر تغيير پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي 1396 ،  کتوکا ، حاریا جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده ، خراسان ، غمینو ، نماد معاملاتي شرکت بورس كالاي ايران ، غشوکو جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام ، اوراق گواهي سپرده عام بانک پارسيان به منظور پرداخت سود علي الحساب ماهانه اوراق متوقف شدند.
نظرات بینندگان