arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

با حضور ترامپ؛ بیانیه تند اعراب خلیج فارس علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی در بیانیه پایانی خود بر عزم راسخ کشورهای شرکت‎کننده در این کنفرانس در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سران کشورهای عربی، اسلامی، آمریکایی در پایان نشست روز یکشنبه خود در ریاض بیانیه‎ای صادر و در آن تاکید کردند که مقابله با ریشه‌های فکری تروریسم و قطع منابع مالی آن و تبادل اطلاعات درباره تحرکات گروه های تروریستی ضرورت دارد.
 
در بیانیه کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی تاکید شد که سران آن با تاسیس مرکز جهانی در ریاض برای مقابله با تفکر افراطی استقبال می‌کنند.
 
در بیانیه پایانی اعلام شد که سران کشورهای شرکت کننده، دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و مقابله با «گروه های تروریستی» در یمن را قبول دارند.
 
در ادامه بیانیه پایانی آمده است که از ارسال 34 هزار سرباز به عنوان نیروی ذخیره برای حمایت از عملیات ضد تروریسم در عراق و سوریه استقبال شده است.
 
سران کشورهای عربی اسلامی آمریکایی در بیانیه پایانی خود افزودند: ما مخالف سیاست ها و اقدامات نظام ایرانی به دلیل ادامه حمایتش از تروریسم و تندروی هستیم.
 
در پایان این بیانیه پایانی بر هماهنگی مواضع و دیدگاه ها بین جهان عربی و اسلامی و آمریکا در بالاترین سطح آن تاکید شده است.
نظرات بینندگان