arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
تحلیل رویترز از نگاه اصولگرایان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری؛

حمله به روحانی در دستور کار اصولگرایان قرار گرفته است

روحانی با 57 درصد آرا پیروزانتخابات شد . وعده های او معطوف به تعامل با جهان و ایجاد فرصت های اقتصادی بیشتر برای جوانان و آزادی های اجتماعی و فردی و آشتی سیاسی در سطح ملی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز: اصولگرایانِ خشمگین حمله به روحانی را در دستور کار خود قرار داده اند

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ رویترز نوشت: اصولگرایان در ایران از انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران خشمگینند و روز یکشنبه حمله به اردوگاه رقیب را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش «انتخاب»؛ روحانی با 57 درصد آرا پیروزانتخابات شد . وعده های او معطوف به تعامل با جهان و ایجاد فرصت های اقتصادی بیشتر برای جوانان و آزادی های اجتماعی و فردی و آشتی سیاسی در سطح ملی بود.

روحانی در نطق پیروزی خود گفت ملت راه تعامل با جهان را برگزیده است و راه خشونت و افراط گرایی را پس زده.

پیروزی اصلاح طلبان از یک پیروزی ساده در ریاست جمهوری بیشتر بود. متحدان روحانی موفق به کسب تمامی کرسی های شورای شهر تهران شدند .

رییسی که 38 درصد آرا را کسب کرده است گفته با رایی که دارد به مبارزه با فساد و بی عدالتی و تلاش هایش برای تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد.

حامیان ائتلاف جریان اصولگرایی پشت سر رییسی روز یکشنه از این صحبت های او استقبال کرده و گفته اند این انتخابات پایان چیزی نبود بلکه آغاز بسیاری از راه هاست.

جبهه مردمی انقلاب اسلامی موسوم به جمنا در بیانیه ای گفنه ما در گام اول شکست خوردیم اما 16 میلیون رای دهنده به معنی مطالبات جدی است.

حامیان رییسی از نحوه ی شادی حامیان روزحانی در شب پیروزی ناراحت بودند. یکی از این افراد می گوید: همسرم گفت باید قبل از اینکه خشم خدا دامن گیر ما شود اینجا(محل شادی حامیان روحانی) را ترک کنیم.

رسانه های تندرو نیز از نتیجه انتخابات ناراضی بودند. کیهان معقتد بود که رای رئیسی باید دو برابر باشد.

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران گفته اصولگرایان هنوز از قبول  نتیجه انتخابات سر باز میزنند.
نظرات بینندگان