arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

نخست‌وزیر مالزی برای غربی‌ها: ایران از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بپرهیزد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نجیب تون رزاق در اظهاراتی بی‌اساس، از ایران خواست از «دخالت» در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه خودداری کند.

به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز لایو، محمد نجیب تون رزاق، نخست‌وزیر مالزی، ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

وی در اظهاراتی در نشست عربی-آمریکایی ریاض گفت: من لازم است که در اینجا از شما رئیس جمهور ترامپ به خاطر طرح ابتکاری خود برای همکاری بین آمریکا و جهان اسلام برای مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌بار و تروریسم جهانی تشکر کنم.

نخست وزیر مالزی افزود: به جهان باید این موضوع یادآوری شود که کشورهای مسلمان به طور کامل تروریسم و افراط‌گرایی خشونت بار را محکوم می‌کنند.جهان بدون شک باید بداند که ما در کنار جامعه بین‌المللی در برابر این پدیده شوم ایستاده‌ایم. مالزی در مبارزه با تروریسم و گسترش آن بی‌تفاوت نمانده است. طرح ما برای مقابله با افراط‌گرایی 95 درصد موفقیت به همراه داشته است. در سال 2015 مالزی و آمریکا در تعامل با هم تلاش کردند که یک مرکز راهبردی دیجیتال را برای مقابله با پیام‌های منفی‌گرایانه تروریسم ایجاد کنند. ما با استرالیا به منظور جلوگیری از تامین منابع مالی گروه‌های تروریستی در انگلیس و فرانسه تعامل کرده ایم.

رزاق در ادامه اظهاراتش در اظهاراتی گستاخانه گفت: «مناطق بی‌ثبات مناطق مستعدی برای گسترش تروریسم هستند. من از این موضوع آگاهم که اعتقادی گسترده در اینجا وجود دارد که ایران مشارکت گسترده‌ای در بی‌ثباتی منطقه دارد. به عنوان کشوری که ارزش زیادی برای روابط با کشورهای منطقه دارد، مالزی معتقد است که ایران باید از هر اقدامی که به عنوان دخالت در امور داخلی همسایگانش نگریسته شود، پرهیز کند. این تنها به خاطر ثبات منطقه نیست بلکه این به خاطر اتحاد امت است.»

وی گفت: مبارزه با تروریسم نباید تنها از طریق نظامی باشد. این موضوع باید از طریق به دست آوردن افکار و قلوب افراد هم باشد. برای اینکار باید از ابزارهای شفاهی استفاده کرد. ما به تلاش‌های خود برای مبارزه با داعش و عوامل در هر کجا هستند ادامه خواهیم داد.
نظرات بینندگان