arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

غربالگری ایدز در سرای محلات جنوب تهران انجام می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیشگیری از بیماریهای پرخطر و ایدز در سرای محلات جنوب تهران در دستور کار قرار گرفت.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، سرای محلات در سالهای اخیر، کارکردهای مختلفی یافته اند. از برگزاری کلاسهای مختلف تا اقدامات پیشگیرانه برای بیماریهای خطرناک شهروندان در سرای محلات، در دستور کار این سراها قرار گرفته است.
در این راستا معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 17 شهرداری تهران از مشارکت بیمارستان امام خمینی(ره) ، مرکز بهداشت جنوب و اداره سلامت این معاونت در اجرای دوره های تخصصی پیشگیری از رفتارهای پرخطر و بیماری ایدز در سرای محلات خبر داد.
 
عقیل منصوری با اعلام این خبر گفت: این دوره های آموزشی با مشارکت و همراهی این سه مرکز برای نخستین بار در این سطح در سرای محلات این منطقه برگزار می شود و امیدواریم که شهروندان استقبال خوبی از این دوره ها داشته باشند.
منصوری رفتارهای پرخطر را یکی از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های خطرناک نظیر ایدز دانست و گفت: این بیماری به عنوان کابوس هزاره سوم مطرح است و بیشترین لطمه را به بشر وارد می کند. لازم است که جوانان و خانواده ها در مورد این بیماری آگاهی لازم را پیدا کنند و آموزشهایی در این زمینه عرضه شود که بتواند از گسترش این بیماری و بروز رفتارهای پرخطر جلوگیری کند.
 
گفتنی ست این دوره های تخصصی آموزشی توسط مرکز بهداشت جنوب و با همکاری علمی بیمارستان امام خمینی(ره) در خانه های سلامت سرای محلات چهارده گانه برگزار می شود و در مرحله ثانویه غربالگری ابتلا به ایدز(HIV+) در این محلات انجام خواهد شد.
نظرات بینندگان