arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

پیام وزیر ارشاد به مناسبت حماسه ۲۹ اردیبهشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، حماسه بیست و نهم اردیبهشت و حضور پرشور مردم را تبریک گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، حماسه بیست و نهم اردیبهشت و حضور پرشور مردم را تبریک گفت.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، متن پیام سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر ارشاد به مناسبت حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، به شرح زیر است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
حضور مصمم و آگاهانه آحاد ملت بزرگ ایران در انتخابات روز بیست و نهم اردیبهشت، خالق حماسه‌ای دیگر و صحنه ماندگار عزم و اراده مردم عزیز کشورمان برای ساختن فردایی بهتر و ایرانی آزاد و آباد شد.
 
مردم فرهیخته و سرافراز ایران اسلامی، بار دیگر حماسه‌ای بزرگ‌تر را تکرار کردند و با رأی آینده‌ساز خویش، نویدبخش دورانی تازه و سرشار از معنویت، فضیلت و پیشرفت شدند. بی‌تردید این لحظات غرورآفرین و پرافتخار در خاطره تاریخی ایران سربلند به نام زنان و مردان حاضر در صحنه انتخابات ثبت خواهد شد.
 
در روزگاری که پیرامون این سرزمین را خشونت و افراطی‌گری احاطه کرده و عوام‌فریبی و پوپولیسم از مهد مدرنیته سربرآورده است، مردم عزیز کشورمان با انتخاب عقلانیت و اعتدال، فهم و هوشمندی خود را به درستی نشان دادند و ثابت کردند که اسیر امواج زودگذر وعده‌ها و صحنه‌سازی‌ها نمی‌شوند.
 
آفرینش این شکوه تاریخی و درخشش فرهنگی، بی‌حضور اصحاب اندیشه، فرهنگ، هنر و رسانه و نقش‌آفرینی فعال و مسئولانه ایشان میسر نمی‌شد. عزیزانی که در دوران پرالتهاب و پرفراز و نشیب، بیش از دیگران رنج می‌برند و آزرده‌خاطر می‌شوند، اما آزادانه از جان و دل مایه گذاشته و در کج مداری‌های روزگار، در مسیر روشنگری و جلب مشارکت مردم در رقم زدن آینده‌ای بهتر قدم‌های استوار برمی‌دارند. اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در صف مقدم رساندن پیام دردمندی و دلسوزی برای آینده فرهنگی کشور قرار دارند و بدون لکنت زبان ابراز نظر و رای کرده و از بیم‌ها و امیدها می‌گویند، می‌نویسند و صدای رسای مردم زمانه خویش هستند. با مردم نوای آزادی، استقلال، خردورزی و کرامت انسان می‌سرایند و نه تنها با غم و شادی آن‌ها شریک هستند، بلکه با افتخارآفرینی در عرصه‌های جهانی و خلق غنی‌ترین و معنوی‌ترین آثار، بر جسم مردمان، روح فرهنگ می‌دمند.
 
ضمن تبریک پیروزی ملت ایران در این آزمون سرنوشت‌ساز به مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و عموم هموطنان، وظیفه خود می‌دانم که از آحاد جامعه فرهنگی کشور، اعم از ناشران و نویسندگان، اهالی سینما و تئاتر، اصحاب موسیقی، هنرهای تجسمی، جامعه بزرگ قرآنی، خانواده بزرگ رسانه و مطبوعات و همه فعالان فرهنگی که مسئولانه به عرصه آمدند و در هدایت و همراهی افکار عمومی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، صمیمانه قدردانی کنم.
 
اینک وظیفه ماست تا در مقابل این حضور مشفقانه و طرح مطالبات واقعی جامعه به ویژه خواسته‌های اصحاب فرهنگ، خود را پاسخگو بدانیم و دِین خود را به این قشر فهیم و دلیر ادا کنیم.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت متعهدانه و حضور آینده‌ساز جامعه فرهنگ و هنر را از ژرفای دل سپاس می‌گوید و خود را وامدار همت بلند و کوشش توان فرسای آنان می‌داند و می‌کوشد نیازها و مطالبات کنونی جامعه فرهنگ و هنر را در فضای نوین فرهنگی کشور با مشورت و گفت‌وگو با خود آنها پیگیری کند. چرا که ایران فرهنگی، با دستان پرمهر و گام های استوار اصحاب فرهنگ و هنر ساخته خواهد شد.
 
به امید فردایی بهتر و ایرانی سرافراز، آباد و پیشرفته.»
نظرات بینندگان