arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

سخنگوی شورای نگهبان: با توجه به گزارش‌های تخلفات، توانستیم با پیگیری‌های اولیه آن‌ها را رفع کنیم / ممکن است برخی از گزارش تخلفات کمبود تعرفه ناشی از احساسات طرفداران کاندیداها بوده باشد

خدا را شکر میزان مشارکت خیلی خوب بود، حضور گسترده مردم را امروز داشتیم و ما هم در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سعی کردیم که وظایف نظارتی خودمان را پیگیری کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کدخدایی گفت: ساعت ۱۲ باید پایان رای‌گیری است.

به گزارش انتخاب، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگوی تلویزیونی ساعت 22 در خصوص روند اجرای انتخابات اظهار داشت: خدا را شکر میزان مشارکت خیلی خوب بود، حضور گسترده مردم را امروز داشتیم و ما هم در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سعی کردیم که وظایف نظارتی خودمان را پیگیری کنیم.

وی افزود: از طریق استانها و شکایات و اعتراضاتی که از سوی ستادهای نامزدها مطرح شده بود یا از طرق دیگر به دست ما رسیده بود اینها را بررسی کردیم. برخی از آنها را توانستیم در همان مقطعی که ارسال شد با یک پیگیری‌های اولیه  رفع کنیم و برخی از اینها لازم است بررسی بیشتر شود که این تخلفات را در چند روزی که فرصت داریم نتایج بررسی آنها را خدمت اعضای محترم تقدیم می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: وضعیت خوبی داشتیم مشارکت خوب بود. گزارشات تخلفات اگر چه زیاد است اما به معنای این نیست که تخلفات گسترده‌ای صورت گرفته است. مثلا در برخی از جاها به ما گفته‌اند که در فلان شهر و یا در فلان نقطه  تعرفه کم است پیگیری کردیم دیدیم که تعرفه زیاد است ممکن است برخی از این شکایات از روی احساسات طرفداران باشد اما موظف هستیم همه شکایات و اعتراضات که در خصوص تخلفات است را پیگیری کنیم.

کدخدایی درباره ساعت اخذ رای نیز گفت: اعلام تمدید ساعات انتخابات از وظایف وزیر کشور است طبق قانون و ما هم از این امر تبعیت می‌کنیم. ظاهرا تا ساعت 23 امشب روند اخذ رای تمدید شده است. اما توجه داشته باشند در واقع روز رای‌گیری روز جمعه است و ما حداکثر زمانی که در نظر می‌گیریم ساعت 12 امشب است خواهش ما این است به گونه‌ای باشد که بعد از 12 رای‌گیری انجام نشود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر لازم است کسانی که در حوزه هستند روند اخذ رای از آنها باید انجام شود تا به ساعت بعد از 12 نرسیم به دوستان نظارتی هم اعلام کردیم که بعد از ساعت 12 هیچ گونه اخذ رای صورت نگیرد. باید دوستان ما در هیئت‌های نظارت و اجرایی به گونه ای عمل کنند که ساعت 12 پایان رای‌گیری باشد.

کدخدایی همچنین به شبکه خبر گفت: ممکن است برخی از گزارش تخلفات ناشی از احساسات طرفداران کاندیداها بوده باشد.
نظرات بینندگان