arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

کمیته اطلاعات سنا خواستار شهادت کومی شد

کمیته اطلاعات سنا از جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی خواست تا برای تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در جلسات علنی و غیرعلنی شهادت دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیته اطلاعات سنا از جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی خواست تا برای تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در جلسات علنی و غیرعلنی شهادت دهد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، رهبران کمیته اطلاعات سنا روز چهارشنبه در نامه‌ای از اندرو مک‌کیب، رئیس موقت اف‌بی‌آی خواستند تا هرگونه گزارش یا یادداشت آماده شده توسط جیمز کومی در ارتباط با مکالماتش با مقامات ارشد کاخ سفید و وزارت دادگستری حول محور تحقیقات درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در اختیار آنها قرار دهد.
 
سناتور ریچارد بور، رئیس کمیته اطلاعات سنا و سناتور مارک وارنر، معاون وی این درخواست‌ را یک روز پس از آن مطرح کردند که روزنامه نیویورک تایمز براساس یکی از یادداشت‌های اخیر جیمز کومی گزارش داد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از جیمز کومی خواسته تا تحقیقاتش درباره مایکل فلن، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را متوقف کند.
 
این در حالی است که کاخ سفید این گزارش را که توسط تعدادی دیگر از رسانه‌های ملی همچون ان‌بی‌سی نیوز، واشنگتن پست، ای‌بی‌سی نیوز و سی‌ان‌ان تایید شده‌اند، رد کرده است.
 
کومی چند روز پس از اخراج توسط ترامپ، از شهادت دادن در مقابل کمیته اطلاعات سنا در جلسه‌ای محرمانه امتناع کرد.
 
اما با انتشار این یادداشت برخی سناتورها اعلام کردند که در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری مهم است که کومی شهادت دهد.
 
لینزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و از اعضای کمیته قضائی سنا گفت: اگر ترامپ اقدام نامناسبی در رابطه با جیمز کومی انجام داده باشد، بهترین راه برای پی بردن به آن این است که از کومی بخواهیم در مقابل کمیته اطلاعات سنا و کشور شهادت دهد و حقیقت آشکار شود.
نظرات بینندگان