arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶

رشد پنج برابری ورود گردشگران خارجی به اصفهان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ورود گردشگران خارجی به این استان در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل پنج برابر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ورود گردشگران خارجی به این استان در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل پنج برابر شده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، محسن یارمحمدیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از جاذبه های گردشگری آران و بیدگل در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 91 حدود 65 هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان بازدید کردند که در پی آغار فعالیت دولت تدبیر و امید این رقم به 325 هزار نفر در سال 95 رسید.
 
وی با بیان این که بیشتر بازدید گردشگران خارجی از شهر اصفهان و کاشان بوده است افزود: تنها در فروردین امسال 85 هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان دیدن کردند که 30 درصد بیشتر از یک سال آخر دولت قبل است.
یارمحمدیان اظهار کرد: گردشگران خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا رتبه‌های اولیه ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان را در یک ماه اخیر به‌ خود اختصاص داده‌ اند.
 
وی بیان کرد: حمایت های دولت یازدهم از گردشگری، تقویت روابط بین المللی و به ثمر نشستن برجام از علت های اصلی افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور به خصوص استان اصفهان است.
 
وی تصریح کرد: در دولت یازدهم توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در استان اصفهان مورد توجه جدی قرار گرفت و 283 طرح گردشگری در این استان درحال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن شامل میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی است.
وی همچنین گفت: استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
 
شهرستان آران وبیدگل با 125 اثر تاریخی ثبت شده ملی پس از شهرهای اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله 6 کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
نظرات بینندگان