arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

واشنگتن تايمز: اوباما نمي تواند جلوي سقوط بازار را بگيرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه واشنگتن تایمز نوشت اوباما توانایی جلوگیری از سقوط بازار را ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی این روزنامه کاهش میزان اعتبار در امریکا که ناشی از بن بست سیاسی در واشنگتن بود باعث شد که روز دوشنبه بدترین روز برای بازار بورس این کشور باشد.

اعلام کاهش رتبه اعتباری امریکا از AAA به AA+ توسط موسسه استاندار اند پورز- STANDARD ampersand POOR apostrophe S - در روز جمعه موجب تکان های شدیدی در بازارهای جهانی شد.

این مسئله همچنین باعث شد نگرانی ها در مورد بزرگترین اقتصاد دنیا افزایش پیدا کند.

به رغم وعده های اوباما درباره طرح کاهش بدهی ها و اثرات مثبت ان روز دوشنبه روز پر اشوبی برای بازار بورس امریکا بود.

اوباما گفت : بازارها فرود و فرازهای زیادی دارند اما اینجا امریکاست.

مهم نیست که یک موسسه چه نظری بدهد رتبه اعتباری کشور ما همیشه AAA بوده و خواهد بود.

quotation mark اما پس از این اظهارات شاخص سهام داو جونز که قبلا 400 واحد کاهش پیدا کرده بود 200 واحد بیشتر تنزل کرد.واشنگتن تایمز افزود بازارهای بورس اسیا هم در روز سه شنبه سقوط بیشتری داشت.قیمت نفت هم همزمان با ارزش سهام در نیویورک کاهش پیدا کرده و در عوض قیمت طلا بالا رفته است.

برخی از اقتصاددانان امریکایی معتقدند که علیرغم کاهش میزان اعتبار در این کشور سرمایه داران هنوز بازار امریکا را بازار بینظیر و نسبتا امنی میدانند.

جان الن جیمز استاد دانشگاه اقتصاد گفت سهام ممکن است برای مدتب به دلیل افزایش بی ثباتی در بازار کاهش پیدا کند اما با توجه به مشکلات مالی در اروپا و منطقه یورو اوراق قرضه و سهام امریکا در واقع محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی گفت هیچ اقدام نتیجه بخشی در این مورد تا انتخابات ماه نوامبر سال 2012 در کنگره امریکا صورت نمیگیرد.

کاخ سفید امریکا و اعضای کنگره این کشور در مورد کسری بودجه و مشکلات مربوط به بدهی های امریکا تا زمانیکه موقعیت شغلی انها در خطر نباشد هیچ اقدام جدی انجام نخواهند داد.موسسه استاندار اند پورز -S ampersand P - و بسیاری از کارشناسان مستقل بر این باورند که مسئله بدهی های امریکا مشکل بسیار بزرگی برای این کشور است و برای حل ان هم باید درامدها را افزایش داد هم هزینه ها را کم کرد و هم باید در برنامه های خدمات اجتماعی و درمانی اصلاحاتی را ایجاد کرد.
نظرات بینندگان