arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶

ولایتی:سه ماه برای معرفی رئیس دانشگاه آزاد فرصت داریم

علیرغم اینکه گفته می‌شود ایرانی‌ها به مطالعه علاقه ندارند این حجم از بازدیدکننده در مکانی خارج از مرکز شهر تهران نشان می‌دهد که مردم ما از اهمیت کتاب غافل نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علیرغم اینکه گفته می‌شود ایرانی‌ها به مطالعه علاقه ندارند این حجم از بازدیدکننده در مکانی خارج از مرکز شهر تهران نشان می‌دهد که مردم ما از اهمیت کتاب غافل نیستند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا؛ علی اکبر ولایتی عصر امروز درحاشیه رونمایی کتاب 14 جلدی "تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران" در جمع خبرنگاران درباره اهمیت نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرصتی است تا مردم با آخرین دستاورهای جدی جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر علوم انسانی آشنا شوند.
 
وی افزود: اهمیت نمایشگاه حفظ نمی‌شود مگر اینکه به صورت گسترده ناشران مختلف اعم ازداخلی و خارجی در آن شرکت کنند و تازه‌ترین آثار خود را به معرض نمایش مردم بگذارند. در این صورت مردم هم براساس نیاز و علاقه خود کتاب انتخاب می‌کنند. یعنی نمایشگاه سهم مهمی درتشویق مطالعه مردم دارد. البته هرچه حوزه‌های ارایه کتاب‌ها تخصص‌تر باشد فایده آنها نیز برای مردم بیشتر می‌شود.
 
او سپس با اشاره به جمعیت بالای بازدیدکننده در شهر آفتاب تاکید کرد: علیرغم اینکه گفته می‌شود ایرانی‌ها به مطالعه علاقه ندارند این حجم از بازدیدکننده در مکانی خارج از مرکز شهر تهران نشان می‌دهد که مردم ما از اهمیت کتاب غافل نیستند.
 
این عضو هیات مدیری دانشگاه آزاد اسلامی، سپس درباره آخرین تصمیم‌گیری برای انتخاب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آقای نورایی در حال حاضر سرپرست دانشگاه هستند و سه ماه فرصت داریم تا رییس جدید را معرفی کنیم.
 
ولایتی درباره اهمیت لزوم حمایت از تالیفات اساتید دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: باید از تالیفات و پژوهشگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه حمایت شود تا با چاپ آنها هم دیگران بهره‌مند شوند هم خودشان تشویق شوند. اساسا یک راه توسعه و تعالی چاپ و انتشار کتاب است و از قدیم گفته‌اند زکات علم نشر آن است.

نظرات بینندگان