arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

روحانی رودرروی نمایندگان /انتقاد از وعده‌های یارانه‌ای و تخریب‌ها

170 نماینده مجلس امروز صبح در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجلس میزبان روحانی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
170 نماینده مجلس امروز صبح در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجلس میزبان روحانی شدند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، بهارستان امروز میزبان حسن روحانی شده بود، نه در صحن علنی که در ساختمان مشروطه. گفتگوی رودروی رئیس جمهوری کشورمان با بیش از 170 نماینده مجلس. روحانی که اینبار در قامت یک کاندیدای ریاست جمهوری با همراهی برخی وزرای دولت چون محمدجواد ظریف، عباس آخوندی، نوبخت سخنگوی دولت و ... به مجلس رفته بود، هم از سوی عارف مورد استقبال قرار گرفت هم از سوی علی مطهری. یکی رئیس فراکسیون امید و دیگری نایب رئیس مجلس.
 
گلایه روحانی از بی انصافی‌ها
 
روحانی در این جلسه از برجام و دستاوردهای آن برای نمایندگان روایت کرد، از خودکفایی در گندم و افزایش صادرات بنزین. شیخ حسن روحانی گریزی هم به بداخلاقی ها و بی انصافی ها علیه دولت زد.
 
بنا به گفته سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، رئیس جمهوری در این جلسه درمورد مسایل اساسی کشور خصوصا عملکرد دولت مبنی بر تک رقمی شدن تورم در این دولت سخنانی را مطرح کرد.
 
تاکید بر مشارکت بالای مردم در انتخابات
 
نماینده مردم تهران که با ایرنا گفتگو کرده است، دیدار نمایندگان با رئیس جمهوری را بسیار جامع و در فضایی کاملا دوستانه توصیف کرد وگفت این جلسه بسیار مفید بود وگفت وگوهای خوبی میان طرفین رد وبدل شد.
 
روحانی همچنین در این جلسه تاکید کرد مشارکت مردم در انتخابات بسیار بالا خواهد بود چرا که یکی از مظاهر قدرت ما صندوق های رای ما است .رئیس جمهوری از همه مردم خواست پای صندوق های رای بیایند ودر این مشارکت همگانی سهیم باشند .
 
روحانی در دیدار با نمایندگان همچنین دستارودهای دولت و اقداماتی که تاکنون انجام داده است را تشریح کرد که نمونه آنها رسیدن به خودکفایی گندم و یا افتتاح پالایشگاه بندرعباس در مورد بنزین بود که صادرات را افزایش می دهد.
 
فقط به فکر برجام نبودیم
 
روحانی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص دستاوردهای دولت در زمینه طرح تحول سلامت ، محیط زیست و اقتصاد پرداخت و گفت، بی انصافی است که می‌گویند دولت فقط به فکر برجام بوده است. ما در عین حال در ستاد اقتصادی جلسات مختلفی داشته و در زمینه های گوناگون از قبیل فروش نفت پیگیری ها و بررسی های خود را انجام داده‌ایم.
 
بنا به گفته نماینده تهران، رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد که کاندیداها نباید تخریب و بی انصافی کنند و نمایندگان مجلس هم باید از مردم بخواهند که پای صندوق‌های رای بیایند. حضور مردم پای صندوقهای رای قدرت کشور را نشان می‌دهد.
 
روایتی مهم از تاکید آیت الله هاشمی بر کاندیداتوری روحانی
 
بخش مهم سخنان روحانی اما آنجا بود که هم از رسانه ملی گله کرد و هم یادی از مرحوم هاشمی کرد. آنجا که گفت«صدا وسیما هنوز با همه توان در صحنه نیامده است.» وی این را هم گفت که« مرحوم هاشمی رفسنجانی به من سپرده بود که در انتخابات حضور داشته باشم و اگر نیایم شرایط بدتر از برتر می‌شود.»
 
وعده های یارانه ای معقول است؟
 
براساس آنچه روحانی در این جلسه در خصوص وعده یارانه‌ها عنوان کرد« وعده دادن یارانه بیشتر معقول نیست.»
 
 پروانه سلحشوری دیگر نماینده تهران هم با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز نمایندگان حامی روحانی از استقبال گرم نمایندگان از این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری روایت کرد و به ایلنا گفت: در این جلسه که با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب، مستقل و اصولگرای معتدل برگزار شد، مباحث بسیار خوبی درباره اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف مطرح شد.
 
عارف چه گفت؟
 
بنا به گفته وی در ابتدای جلسه عارف به‌عنوان رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به روحانی خوش‌آمد گفت و دقایقی کوتاه نیز درباره ضرورت حضور در عرصه انتخابات و تلاش برای افزایش مشارکت عمومی و دعوت مردم پای صندوق‌های رای صحبت کرد.
رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادامه آقای روحانی به بیان نکاتی درباره مسائل اقتصادی و پیشرفت‌هایی که طی ۴ سال اخیر در حوزه‌های مختلف این عرصه صورت گرفته، صحبت کرد و همچنین به موضوع خودکفایی کشور در حوزه‌های مختلف پرداخت.
 
روایت روحانی از دیدارهای مهمش با رهبری
 
بنا به گفته سلحشور رییس‌جمهوری در ادامه به موضوع سیاست خارجی و تحولات ناشی از برجام نیز پرداخت و وضعیت کشور را از این منظر مورد ارزیابی قرار داد. روحانی در این بخش به بیان نکاتی حائز اهمیت درباره دیدار خود با مقام معظم رهبری و ارشاد‌ها و رهنمودهای تاثیرگذار و ارزنده ایشان اشاره کرد.
 
سلحشوری در پایان با بیان این‌که استقبال نمایندگان از این جلسه فراتر از حد انتظار بود، خاطرنشان کرد: تعداد نمایندگان حاضر و حضور نمایندگان با سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف ازجمله نکات حائز اهمیت در این جلسه بود و باوجود این‌که اکثر نمایندگان عضو فراکسیون امید و لیست امید بودند، برخی از چهره‌های اصولگرای معتدل نیز در جلسه حاضر بودند.
 

نظرات بینندگان