arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی شد

مون جائه این، نامزد حزب مخالف دولت کره جنوبی توانسته است که با آرای کسب کرده خود را نزدیکتر از همیشه به کاخ ریاست جمهوری این کشور ببیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مون جائه این، نامزد حزب مخالف دولت کره جنوبی توانسته است که با آرای کسب کرده خود را نزدیکتر از همیشه به کاخ ریاست جمهوری این کشور ببیند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، مون جائه این، نامزد حزب مخالف دولت کره جنوبی توانست بر اساس شمارش اولیه آرا با کسب 41.4 درصد رئیس جمهور جدید این کشور نام بگیرد.
 
بر اساس نظرسنجی انجام شده از رأی دهندگان، پس از مون جائه-این، «هنگ جون-پیو» از حزب محافظه‌کار با 23.3 درصد در جایگاه دوم و «آهن چئول-سو» از حزب چپ میانه با 21.8 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.
 
«مون جائه این» نامزد «حزب دموکراتیک کره» که در تمام نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات مقام اول را داشته اعلام کرده در خصوص برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی آماده گفتگو با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی است؛ وی اعتقاد دارد که برای ترغیب کره‌شمالی به نابودی برنامه هسته‎ای‌اش صرف اعمال تحریم‎های کُشنده کافی نیست.
 
براساس قانون اساسی کنونی کره جنوبی برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری، نامزدی است که رای بیشتری را کسب می‌کند و حد آستانه‌ای هم برای این تعداد رای وجود ندارد، به همین دلیل، رقابت هرگز به دور دوم کشیده نمی‌شود.
نظرات بینندگان